معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

تفسیر دوسوره ی مبارکه ی الهمزةو فیل

سلام به روی ماه  ،خدای بی نهایت زیبارووعزیز دلم و بخشنده و مهربان 

سلام به روی ماه ،تمام ملائکه ی مقرب درگاه خدای مهربون 

سلام به روی ماه ،ماه بسیار زیباو عزیز و عشق و سبز جمادی الاول 

سلام به روی ماه، ایامی که متعلق است به بانویی که بهترین بنده برای خدا ی مهربون و بهترین دختر برای پدرومادرش است و بهترین مادری را در حق  پدرش کردوبهترین همسر برای شوهرش و بهترین مدافع برای امام زمان خود وبهترین مادر برای یازده دسته گل بسیار زیبا وخوشبو و دوست داشتنی محمدی ،وبهترین الگو برای بشریت است 

سلام به روی ماه ، تمام پدران ومادران بسیار دلسوز و باتقوا و پاکدامن و مهربان تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، تمام پیامبران الهی بسیار هدایتگر ودلسوز و فداکار و مهربان خدای مهربون 

سلام به روی ماه ،رسول نورومهربانی ص

سلام به روی ماه ، بانوی بسیار نازنین و دوست داشتنی حضرت زهرای مرضیه س و شوهر بسیار پاک و عزیز و شریفش مولا علی ع

سلام به روی ماه ، ده دسته گل بسیار پاک و ناب و زیبا و عزیز و دوست داشتنی وخوشبوی محمدی ، مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س

سلام به روی ماه ، آخرین دسته گل بسیار پاک و ناب وزیبا و عزیز ودوست داشتنی و خوشبوی محمدی ،مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س و خوشبوترین گل نرگس جهان

سلام به روی ماه ، تمام اولاد بسیار پاک و عزیزو شریف و مطهر تمام معصومین ع و تمام پیامبران الهی 

سلام به روی ماه ،تمام اصحاب بسیار فداکار و دلسوز و شجاع و باوفای امام حسین ع

سلام به روی ماه ، تمام خاندان بسیار پاک و عزیز و شریف و مطهر تمام پیامبران الهی وتمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، ارواح بسیار پاک و مطهر تمام شهدا و صالحین وصدیقین  

سلام به همه ی دوستان خوبم :

به امید خدا ی مهربون ،دوباره می خوام تو وبلاگ تفسیر سوره های نورانی قرآن مجید رو بزارم که از جزء سی شروع کردم به گذاشتن که تو آرشیو هست وآخرین تفسیر سوره ای که گذاشتم ، سوره ی مبارکه ی والعصر بود 

تفسیر سوره ی مبارکه ی الهمزة :

شأن نزول سوره ی الهمزة:

جمعی از مفسران بر آنند که آیات این سوره ، درباره ی ولیدبن مغیره است که در غیاب پیامبر اسلام ص بدگویی می کرد ودر پیش آن حضرت طعن و استهزا می نمود ، وبعضی آن را درمورد سران شرک مانند اخنس بن شریق وامیةبن خلف وعاص بن وائل دانسته اند 

ویل  لکل همزة لمزة:

حدیث : پیامبر اکرم ص فرمودند  :در شب معراج ، گروهی از دوزخیان را دیدم که فرشتگانی گوشت پهلویشان ، را جدا می کردند و به آنها می خوراندند ، از جبرئیل پرسیدم اینها کیانند ؟ گفت : اهل همزه و لمزه که غیبت امت تورا می کردند و آنها را استهزا می نمودند 

الذی جمع مالا وعدده:

حدیث :حضرت امام رضا ع فرمودند :مال نامشروع جز با پنج خصلت در یک جا جمع نمی شود ، بخل شدید ،آرزوهای دراز ، حرص غالب ، قطع رحم و مقدم داشتن دنیا بر آخرت 

تفسیر سوره ی مبارکه ی فیل :

شأن نزول :خلاصه ی آنچه از امام زین العابدین ع ، روایت شده است ، آن است  که حضرت ابو طالب ع  به پیامبر ص گفت : آیا تو بر همه ی مردم ، مبعوث شده ای ؟ فرمود : من بر همه ی مردم از سفید و سیاه و فارس و روم و همه ی جهانیان مبعوث شده ام ،چون این سخن به گوش قریش رسید ، تعجب کرده و گفتند : اگر مردم فارس و روم این سخنان را بشنوند ، ما را از سرزمینمان بیرون می رانند و سنگ های کعبه را فرو می ریزند ، خداوند سوره ی فیل را نازل کرد و گوشزد نمود که احدی ، قادر به چنین کاری نیست . همچنان که ابرهه نتوانست کعبه را خراب کند و در نزدیکی مکه ابرهه و لشکریانش مغلوب ابابیل شدند .

الم تر کیف  فعل ربک باصحاب الفیل :

تعبیر این آیه نشان می دهد که قضیه ی اصحاب فیل در میان اعراب داستان رایجی بوده ، و عده ی فراوانی هم آن را دیده بودند ، خداوند نقشه ی آنها را بی نتیجه ساخت و آوازه ی کعبه را جهانی نمود 

وارسل علیهم  طیرا ابابیل :

سجیل به معنی گل متحجر شده و نوعی سفال است ، در تفاسیر آمده است :

هر مرغی سه سنگ به همراه داشت ، که دوتای آن در چنگال و یکی در منقارش بود و چون آن را بر سر کسی می انداختند ، اورا سوراخ می کرد و هلاکش می نمود ، واین نشان می دهد که این سنگ ها تنها گل متحجر شده ،و یا سنگ معمولی نبوده است و باید عنصر خاصی بود باشد که یا آنها را به سرعت مسموم می کرده و یا حالت انفجاری داشته است .


پی نوشت :

مهم نیست که زندگیتان خوب می گذردیا بد، هرروزرا با قلبی شکر گزار از خواب برخیزید و از اینکه هنوز نفس می کشید ، شکر گزار خدای مهربان باشید ،‌شب یلدا بر همه ی دوستان بسیار مبارک باشه و الهی که امشبتون و همه ی شبهاتون بسیار زیبا و خاطر انگیز و شاد باشه ، رسول خدا ص فرمودند :زمستان بهار مؤمن است ،از روزهای کوتاهش برای روزه داری و از شب های بلندش برای شب زنده داری بهره می گیرد 

یا لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل 





بانولنه مته سین ، زن اروپایی که با شنیدن روضه ی حضرت زهراس متحول شد

سلام به روی ماه ،خدای بی نهایت زیبارو وعزیزدلم و بخشنده و مهربان

سلام به روی ماه ، تمام ملائکه ی مقرب درگاه خدای مهربون

سلام به روی ماه ، ماه بسیار زیبا و سبز و عشق و عزیز جمادی الاول 

سلام به روی ماه ،ایامی که متعلق است به  بانوی دوعالم ، ام ابیها ،  بانویی که بهترین بنده ی خدای مهربان  وبهترین دختر برای مادر و پدرش است و بهترین مادری رادر حق پدرش کرد  ،و بهترین همسر و بهترین مدافع برای امام زمان خود وبهترین مادر برای یازده دسته گل بسیار زیبا و دوست داشتنی وخوشبوی  محمدی و بهترین الگو برای بشریت است 

سلام به روی ماه ،تمام  پدران ومادران بسیار پاکدامن و باتقوا و دلسوز و مهربان تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، تمام پیامبران الهی بسیار هدایتگر و دلسوز و فداکار و مهربان خدای مهربون

سلام به روی ماه ، رسول نورومهربانی ص

سلام به روی ماه ، بانوی بسیار نازنین و دوست داشتنی حضرت زهرای مرضیه س و شوهر بسیار عزیز و شریف و پاکش مولا علی ع

سلام به روی ماه ، ده دسته گل بسیار پاک و ناب و زیبا و دوست داشتنی و عزیز و خوشبوی محمدی ، مولا علی ع و حضرت زهرای مرضیه س 

سلام به روی ماه ، آخرین دسته گل بسیار پاک و ناب وزیبا و دوست داشتنی وعزیزوخوشبوی محمدی ،مولا علی ع و حضرت زهرای مرضیه س وخوشبوترین گل نرگس جهان

سلام به روی ماه ، تمام اولاد بسیار پاک وعزیزومطهر و شریف تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، تمام اصحاب بسیار پاک وعزیزوباوفاوشجاع وفداکارودلسوز امام حسین ع

سلام به روی ماه ، تمام خاندان بسیار پاک و عزیزوشریف ومطهر تمام پیامبران الهی وتمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، تمام ارواح بسیار پاک و مطهر شهدا و صالحین وصدیقین 

بانو لنه مته سین ، زن اروپایی که با شنیدن روضه ی حضرت زهراس ، متحول شد :

بانو لنه مته سین ، تعریف می کند :

همسرم مسلمان بود و من مسیحی وما چندین سال با همین شرایط زندگی کردیم ، اما وقتی قرار است  ، درهای بهشت به رویت بازشود ، از اراده ی انسان خارج می شود ‌و مقاومت های بیهوده ، فایده ندارد ، داستان هدایت شدن من به بازگشایی حسینیه ای در کپنهاگ برمی گردد ، همسرم به اتفاق دوستانش ، مؤسس این حسینیه بودند ، وشیعیان تا آن روز هیچ مسجد و حسینیه ای نداشتند ، اصرار همسرم برای حضورم در حسینیه بی فایده بود ، چون من علاقه ای به گریه کردن نداشتم ، یک شب که همسرم می خواست به حسینیه برود ، به من گفت : من یک خواهشی از شما دارم ، امشب شهادت حضرت زهراس است ، از شما می خواهم ، همراه من به حسینیه بیایی ، چون ایشان مادر اسلام است ، هرچند خیلی مایل نبودم ، اما قبول کردم که همراهش به مراسم عزاداری بروم ، و‌حسینیه یک ساختمان دوطبقه بود که طبقه ی پایین برای خانم ها تدارک دیده شده بود ، چراغ ها را که خاموش کردند ، ونور مجلس خیلی کم شده بود و مراسم شروع شد ، نمی توانم برایتان توصیف کنم ، اما روحم پرواز کرد ، ومن در آن تاریکی نوری را دیدم که در اتاق چرخید وحس کردم در وجود من نشست ، وحالت خاصی پیدا کردم ، اما متوجه نبودم که چه اتفاقی افتاد ، وبه خانه که برگشتیم ، همسرم متوجه دگرگونی حالم شد وازمن پرسید که چه اتفاقی افتاده است ؟ ماجرا رابرایش تعریف کردم ولبخندی زد و گفت : این طبیعی است ، خدا می خواهد برای او باشی ، وقتی این جمله را گفت ، آرامش خاصی پیدا کردم ، وتصمیم گرفتم که مسلمان شوم ، وبدون اینکه اطلاعی داشته باشم ، همسرم گفت : تصمیم سختی است ، فکر کن اگر وارد اسلام شوی ، دیگر نمی توانی از آن خارج شوی ، وبرگردی ، وکمی با هم صحبت کردیم و فردای آن روز تصمیم گرفتم ، در اولین اقدام پوشش اسلامی را تهیه کنم ، گفتم : من امروز می خواهم شروع کنم ، به بازار رفتم وروسری و مانتو خریدم ،و از همان روز از همسرم خواستم ، به من نماز خواندن را یاد بدهد ، وامروز خدا را شکر می کنم که آن شب در فاطمیه ، خدا مرا خواند ، ومن خدا راشاکرم‌که در فاطمیه کامل شدم ، اکنون بیش از ۱۸سال است که میهمان بزم معرفت الهی شده ام ، ودر این مدتی که مسلمان شده ام ، به یقین رسیدم که اسلام ، انسان را کامل می کند ، ودیگر دنبال گمشده ام نیستم ، زیرا خدا را دارم و محتاج هیچ چیزی نیستم ، یکی از چهره های نابی که به عنوان انسان کامل برای من شناخته شده ، حضرت زهراس است ، این شخصیت ارزنده به من کمک کردتا شناخت کاملی ، نسبت به اسلام پیدا کنم ، وبه نظر من ، حضرت زهراس اسلام مجسم است ، ونکته ی دیگر اینکه ، حضرت زهراس مادرما است  ، ورفتار مادر بر فرزند تأثیر می گذارد ، حضرت زهراس برای دیندار ماندن ما خیلی سختی کشیدند ، و‌مبارزه ‌وصبوری کردند ، ودر عین تلاش برای احقاق حق حضرت علی ع ، از توجه به خانواده غافل نماندند، درست است که نمی توانیم در جایگاه ایشان باشیم ، اما باید مثل ایشان رفتار کنیم ، باید برای شناخت حضرت زهراس به مطالعه می پرداختیم وبه همین دلیل  کتاب های بسیاری در مورد ایشان مطالعه کردم ، ولی هرچه خواندم ، احساس کردم که کمتر ایشان را می شناسم، واینکه بانویی در ۱۸سالگی از دنیا رفته ، ودر این سن کم به مقام معنوی و اجتماعی دست پیدا کرده است ، بسیار برایم آموزنده بود ، رفتاروعمل آن حضرت در آن سن پایین خیلی مهم است وماباید سعی کنیم ، مانند ایشان باشیم ، چون مادرمان عین واقعیت اسلام است ، ویکی از وجوه شخصیتی حضرت زهرا س که برای من بسیار جذاب است ، حجاب فاطمی است ، من پیش از مسلمان شدن ، تصور می کردم که حجاب مثل زندان است ، وزن را محدود می کند وحتی حقوق اولیه ی زن را از بین می برد ، این تفکری است که در غرب برای حجاب رایج است ، ومن هم مانند آن ها فکر می کردم ، اما روزی که تصمیم گرفتم مسلمان شوم ، وخواستم با مانتو و روسری از خانه خارج شوم ، خیلی دلهره داشتم ، من قبلش با حجاب نبودم ، وآن روز وقتی از پله ها پایین رفتم ، ترسیدم که از خانه خارج‌شوم‌، چون نمی دانستم که چه برخوردی با من می شود ، اما همین که در را باز کردم ، سرم را بلند کردم ، ولبخندی بر لبانم نشست وراه افتادم ، وحس می کردم با حجاب از زندان آزاد شده ام ، احساس آزادی به من دست داده بود ، خیلی احساس شادی به من دست داد ،و بر خلاف آنچه که تصور می کردم ، حجاب نه تنها مرا محدود نکرد ، بلکه علاوه بر آزادی ، احترام را نیز در پی داشت 

پی نوشت ۱: حضرت زهرا س می فرمایند : خداوند سبحان ، ایمان و اعتقاد را برای طهارت از شرک ونجات از گمراهی ها وشقاوت ها قرار داد، ونماز را برای خضوع وفروتنی وپاکی از هر نوع تکبر ، مقرر نمود ، وزکات وخمس را برای تزکیه ی نفس وتوسعه ی روزی تعیین نمود ، وروزه را برای استقامت و اخلاص در اراده ، لازم دانست ، وحج را برای استحکام اساس شریعت وبناء دین اسلام واجب نمود 

پی نوشت ۲:مادر جان بسیار دعا کنید ما و تمام جهان سر به راه شویم و همیشه در صراط مستقیم و در راه خدای مهربانی ها قدم های محکم و مؤثر برداریم  و ذره ای از سجایای اخلاقی بی نظیر شما را در خودمان به وجود آوریم 

پی نوشت ۳: جان و مال و ابرو و هرچه دارم به فدای بانو حضرت زهرای مرضیه س ومحسن سقط شده اش و تمام خاندان بسیار پاک و عزیزو شریف و مطهرش ودر ایام فاطمیه از مهربان خدایمان برای همه عزاداری همراه با شعور و معرفت را خواستارم 

یا لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل 


داستان تحول یک شهید از زبان خودش

سلام به روی ماه، خدای بی نهایت زیبارو و عزیزدلم و بخشنده و مهربانم 

سلام به روی ماه ،تمام ملائکه ی مقرب درگاه خدای مهربون

سلام به روی ماه ، ماه بسیار زیبا و عزیزو عشق وسبز جمادی الاول 

سلام به روی ماه ، تمام پدران و مادران بسیار پاکدامن و باتقوا و دلسوز و مهربان تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، تمام پیامبران الهی بسیار هدایتگر ودلسوز و مهربان خدای مهربون

سلام به روی ماه، رسول نور و مهربانی ص 

سلام به روی ماه ، بانوی بسیار نازنین و دوست داشتنی حضرت زهرای مرضیه س و شوهر بسیار پاک و عزیز و شریفش مولا علی ع 

سلام به روی ماه ،ده دسته گل بسیار پاک و ناب و عزیزو زیبا و خوشبو و دوست داشتنی محمدی ، مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س 

سلام به روی ماه ، آخرین دسته گل بسیار پاک و ناب و عزیزوزیباوخوشبو ودوست داشتنی محمدی ، مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س وخوشبوترین گل نرگس جهان 

سلام به روی ماه ، تمام اولاد بسیار پاک و عزیزو شریف و مطهر تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، اصحاب بسیار پاک و باوفا وشجاع و دلسوز وفداکار امام حسین ع 

سلام به روی ماه ، تمام خاندان بسیار پاک و عزیزو شریف و مطهر تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، روح بسیار پاک و مطهر تمام شهدا و صالحین و صدیقین

داستان تحول یک شهید از زبان خودش : 

شهید احمد علی نیری تعریف می کند :

یه روز با رفقای محل  ، به دماوند رفته بودیم ، که در آنجا یکی از بزرگ ترها گفت : احمدآقا برو کتری رو آب کن وبیار ، ومنم راه افتادم ، وراه زیاد بود وکم کم صدای آب به گوشم رسید ، واز بین بوته ها به رودخانه نزدیک شدم ، تا چشمم به رودخانه افتاد ، یکدفعه سرم را انداختم پایین ، ‌وهمانجا نشستم وبدنم شروع به لرزیدن کرد ، و نمی دانستم چیکار کنم ، وهمان جا پشت درخت مخفی شدم،ومی توانستم به راحتی گناه بزرگی انجام بدهم ، وپشت  آن درخت وکنار رودخانه ، چندین دختر جوان مشغول شنا بودند ، وهمانجا خدا را صدا زدم و گفتم ، خدایا کمکم کن ، خدایا الان شیطان به شدت من را وسوسه می کند ، که من به این دختران ،نگاه کنم ، وهیچ کس هم متوجه نمی شود ، اما خدایا من به خاطر تو از این گناه می گذرم ، واز جایی دیگر آب تهیه کردم و رفتم پیش بچه ها ‌ومشغول درست کردن آتش شدم ، وخیلی  دود توی چشمم رفت ، واشکم جاری بود ویادم افتاد که حاج آقا حق شناس گفته بود ، که هرکس برای  خدا گریه کند ، خداوند خیلی اورا دوست خواهد داشت ، گفتم از این به بعد برای خدا گریه می کنم ، وحالم منقلب بود ، واز آن امتحان سخت کنار رودخانه هنوز دگرگون بودم و اشک می ریختم ، ومناجات می کردم ، وخیلی باتوجه گفتم : یا الله ، یا الله ، وبه محض تکرار این عبارت ، صدایی را شنیدم که از همه طرف شنیده می شد ، وبه اطرافم نگاه کردم ، و صدا از همه ی سنگریزه ها ی بیابان و درخت‌ها وکوه می آمد ، وهمه می گفتند : سبوح القدوس ورب الملائکه والروح ، واز آن موقع کم کم درهایی از عالم بالا به روی من باز شد ، ودرسال ۱۳۹۱، دفترچه ای که ۲۷ سال پس از شهادت احمد آقا ، داخل کیفی قدیمی که متعلق به ایشان بود ، به دست آمد ، ودر آخرین صفحه ، نوشته شده بود که ، در دوکوهه مشغول وضو گرفتن بودم که ، مولای خوبان عالم ، حضرت مهدی عج را زیارت کردم 

پی نوشت 1:شهدا برای  عاقبت بخیری ما وتمام جهان بسیار زیاد دعاکنید،  که شما زندگان حقیقی هستید و نزد خدای مهربون روزی می خورید و ما مردگان حقیقی  هستیم 

پی نوشت 2:

فرارسیدن ایام  فاطمیه بر تمام جهان و به ویژه خدمت محضر شریف آقا امام زمان عج ،بسیار تسلیت باد ، بیاییم در این ایام  روح هایمان را برای نزدیک تر شدن به خدای مهربون ، گره بزنیم به روح بسیار مطهر و پاک حضرت زهرای مرضیه س و از وجود مقدس ایشون الگوبرداری کنیم تا به عظمت و مقام ایشون معرفت بالایی پیدا کنیم و عزاداریهامون همراه با شعور و معرفت باشه 

یا لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل 

درددل شهیدچمران با خدا

سلام به روی ماه ،خدای بی نهایت زیبارو و بخشنده و مهربان و عزیز دلم 

سلام به روی ماه ،تمام ملائکه ی مقرب درگاه خدای مهربون 

سلام به روی ماه ، ماه بسیار زیبا و عزیز و عشق و سبز جمادی الاول 

سلام به روی ماه ، تمام پدران و مادران بسیار دلسوز و مهربان و باتقوا و پاکدامن تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، تمام پیامبران بسیار هدایتگر و دلسوز و مهربان خدای مهربون 

سلام به روی ماه ، رسول نورو مهربانی ص 

سلام به روی ماه ، بانوی بسیار نازنین و دوست داشتنی حضرت زهرای مرضیه س و شوهر بسیار پاک و عزیزو شریفش مولا علی ع 

سلام به روی ماه ، ده دسته گل بسیار پاک و ناب و زیبا و عزیز و عشق و خوشبو و دوست داشتنی محمدی ، مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س 

سلام به روی ماه ، آخرین دسته گل بسیار پاک و ناب و زیبا و عزیز و عشق و خوشبو و دوست داشتنی محمدی ، مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س وخوشبوترین گل نرگس جهان 

سلام به روی ماه تمام اولاد بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه تمام اصحاب بسیار پاک و باوفا و شجاع و دلسوز و فداکار امام حسین ع 

سلام به روی ماه تمام خاندان بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، روح بسیار  پاک و مطهر تمام شهدا و صالحین و صدیقین 

درددل شهید چمران با خدا:

بسم الله الرحمن الرحیم

من اعتقاد دارم که خدای بزرگ انسان را به اندازه ی درد و رنجی که در راه خدا تحمل کرده است ، پاداش می دهد ،وارزش هرانسانی به اندازه ی درد و رنجی است که در این راه تحمل کرده است ،ومی بینیم که مردان خدا بیش از هرکس در زندگی خود گرفتار بلا و درد و رنج شده اند ، علی ع بزرگ را بنگرید ، که خدای درد است ،که گویی بند بند وجودش با درد و رنج جوش خورده است ،حسین ع را نظاره کنید که در دریایی از درد و شکنجه فرو رفت که نظیر آن در عالم دیده نمی شود ،وزینب کبری س را ببینید که با درد و رنج انس گرفته است ،درد دل آدمی را بیدار می کند ، وروح را صفا می دهد،وغرور و خودخواهی را نابود می کند ، ونخوت و فراموشی را از بین می بردو انسان را متوجه خود می کند ، انسان گاهگاهی خودرا فراموش می کند ،فراموش می کند که بدن دارد ، بدنی ضعیف و ناتوان که در مقابل عالم وزمان کوچک و ناچیز وآسیب پذیر است ، فراموش می کند که همیشگی نیست ، وچند صباحی بیشتر نمی ماند ،فراموش می کند که جسم مادی او نمی تواند با روح او هم پرواز شود ،لذا این انسان ،احساس ابدیت ومطلقیت و غرور و قدرت می کند، وآدمی سرمست پیروزی ودرگیر آمال وآرزوهای دور و دراز خود می شود وبی خبر از حقیقت تلخ و واقعیتهای عینی وجود ، به پیش می تازد،واز هیچ ظلم و ستم روگردان نمی شود ،اما درد آدمی را به خود می آورد ،وحقیقت وجودآدمی را به اومی فهماند وآدمی ضعف و زوال  وذلت خودرا درک می کند،ودست از غرور کبریایی برمی دارد ،ومعنی خودخواهی و مصلحت طلبی و غرور را می فهمد و به آن توجه نمی کند ،خدایا تورا شکر می کنم که با فقر آشنایم کردی تا رنج گرسنگان را بفهمم وفشار درونی نیازمندان را درک کنم ،خدایا هدایتم کن ، زیرا می دانم که گمراهی چه بلای خطرناکی هست ،خدایا هدایتم کن که ظلم نکنم ، زیرا می دانم که ظلم چه گناه نابخشودنی است ،خدایا ارشادم کن که بی انصافی نکنم ،زیرا کسی که انصاف ندارد ، شرف ندارد ، خدایا راهنمایم باش تا حق کسی را ضایع نکنم که بی احترامی به یک انسان همانا کیفر خدای بزرگ است ،خدایا مرا از بلای غرور وخودخواهی نجات ده ،تا حقایق وجود را ببینم وجمال زیبای تو را مشاهده کنم ،خدایا پستی دنیا و ناپایداری روزگار را همیشه در نظرم جلوه گر ساز تا فریب زرق وبرق عالم خاکی مرا از یاد تو دور نکند ،خدایا من کوچکم ، من ضعیفم ، من ناچیزم ،من پر کاهی در مقابل طوفانها هستم ،به من دیده ی عبرت بین بده تا ناچیزی خودرا ببینم و ‌عظمت و جلال تورا به راستی بفهمم و به درستی تورا تسبیح کنم 

پی نوشت : سر نمازهاتون و دربین دعاهای بسیار  سبز و زیباتون  از کسانی  که در  جهان مظلوم واقع شده اندبسیار یاد کنید  وهمچنین سر نمازهاتون و دربین دعاهای بسیار زیبا و سبزتون ، از تمام  مظلومان جهان در کشورهای جنگ زده ،مثل افغانستان و یمن و عراق و سوریه و فلسطین وسایر کشورهای جنگ زده ،بسیار  زیاد یاد  کنید ، ونوزادان و کودکانی را که  در این جنگ ها ،مظلومانه دچار آسیب ها و نقص های جسمی و روانی جبران ناپذیر زیادی شدند را ویژه یاد  کنید 

یا لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل 


سخنان ناب مرحوم حاج اسماعیل دولابی

سلام به روی ماه، خدای بی نهایت زیبارو و عزیزدلم و بخشنده و مهربانم 

سلام به روی ماه ، تمام ملائکه ی مقرب درگاه خدای مهربون

سلام به روی ماه ، بسیار عزیزو عشق و زیبا و مبارک وسبز جمادی الاول 

سلام به روی ماه، بانوی بسیار صبور و عالم ، قهرمان کربلا ، حضرت زینب کبری س

سلام به روی ماه ، تمام پدران و مادران بسیار مهربان و دلسوز و باتقوا و پاکدامن  تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، تمام پیامبران بسیار مهربان و دلسوز و هدایتگر خدای مهربون 

سلام به روی ماه ، رسول نور و مهربانی ص 

سلام به روی ماه ، بانوی بسیار نازنین و دوست داشتنی بانو فاطمه ی زهراس و شوهر بسیار پاک و عزیز وشریفش مولا علی ع 

سلام به روی ماه ، ده دسته گل بسیار ناب و پاک و زیبا و عزیز و خوشبو و دوست داشتنی محمدی ،مولا علی ع و بانو فاطمه زهراس 

سلام به روی ماه ، آخرین دسته گل بسیار ناب و پاک و زیبا و عزیزو خوشبو و دوست داشتنی محمدی ، مولا علی ع و بانو فاطمه زهراس و خوشبوترین گل نرگس جهان 

سلام به روی ماه ، تمام اولاد بسیار پاک و عزیزو شریف و مطهر تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه ، تمام اصحاب بسیار پاک و ناب و باوفا و شجاع و دلسوز و عزیزوفداکار امام حسین ع 

سلام به روی ماه ، تمام خاندان بسیار پاک و عزیزو شریف ومطهر تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

مرحوم حاج اسماعیل دولابی می گویند :

با خدا حرف بزن ، گرچه امیدوارم با خدا و خوبان با لب حرف نزنی ، وبا عملت حرف بزنی ، دست محبت بر سر یتیم بکش ، وبا این کارت به خدا و خوبان بگو ، من هم یتیمم، شما هم دست محبتی بر سر من بکشید ، به فقیر چیزی بده ، وبا این عملت به خدا و خوبان بگو، من هم فقیرم ، شما هم به من چیزی بدهید ، عیب اشخاص را بپوشان و ستر کن، وبا این کارت به خدا و خوبان بگو‌من هم عیوبی  دارم ، شما هم عیوب مرا بپوشانید و ستر کنید 

پی نوشت ۱:با یک روز تأخیر ولادت بسیار  باسعادت ومبارک وزیبا و سبز و خجسته ی قهرمان کربلا ، بانو حضرت زینب کبری س وروز پرستار بر تمام جهان بشریت و بر تمام پرستارانی که با الگو برداری از حضرت زینب س برای رضای خدا کار می کنند و با جان و دل،  روح و روان و جسم بیماران دردمند را نوازش می کنند ، بسیار مبارک باشد ، حضرت زینب س ، پرستاری از  فکر و روح و ایمان و اندیشه های بیمار شده ی مردم عصر خود و تمام اعصار را بر عهده داشته و دارند ، حضرت زینب کبری س زنی است که قابلیت تیمارداری  ‌وپرستاری ومراقبت و توجه به همه ی آدم ها و نسل ها را دارند ، وخداوند این عزیزان را مأمور کرده است ،تا به انسان‌ها بیاموزند ، که می شود مثل آنها بود ویا لااقل می شود در مسیر آنها گام برداشت ، ومولا علی ع در نهج البلاغه بسیار زیبادرخطاب به کارگزاران وفرمانداران می فرمایند : شما نمی توانید مثل من باشید ، ولی  به خودتان کمک کنید که لااقل در این مسیر حرکت کنید ، در مورد زنان نیز همینطور هست ، وزنان می توانند در عمل ، تلاش کنند که مانند زینب کبری س باشند ، چون زنان ظرفیت بسیار بالایی را می توانند دارا باشند 

خداجانمان به حق وجود نورانی وصبور  حضرت زینب کبری س به ما و تمام جهان کمک کن ، که بتوانیم با توکل بر تو مهربانمان وهمت و تلاش مضاعف خودمان ، آنطور که شایسته هست از بانوی قهرمان کربلا الگو برداری کنیم

به برکت صلوات بر محمد ص و آل محمد ص : 

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

برحمتک یا ارحم الراحمین 

آمین یا رب العالمین 

سلام به تمامی دوستان خوبم :

پی نوشت ۲: در مشهد مقدس  ودر جوار امام مهربانی ها دعاگو و به یاد تمام دوستان وبلاگی و تمام آرزومندان جهان بودم وبه یاد  تمام اموات و درگذشتگان  وبه یاد تمام اموات شما  دوستان وبلاگی و تمام اموات جهان بودم  وسلامهای مخصوصتون رو خدمت محضر شریف امام مهربانی ها رساندم و از جانب همگی نائب الزیارة بودم ، ودوررکعت نماز زیارت به نیابت از همه خواندم ، والهی که به زودی زود زیارت امام مهربانی ها نصیب و روزی همگی شما دوستان خوبم و تمام آرزومندان جهان بشه و ان شالله که روح من و روح شما دوستان خوبم و روح تمام آرزومندان جهان گره بخوره به روح مطهر امام رضا ع و تا آخرین نفس در راه رضای خدای مهربون و در راه رضای این امام عزیز قدم های محکم و مؤثر برداریم 

به برکت صلوات بر محمد ص و آل محمدص :

اللهم صلی علی محمدو آل محمد و عجل فرجهم 

برحمتک یا ارحم الراحمین 

آمین یا رب العالمین 

یا لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل