معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

ماجرای شیعه شدن یک جوان وهابی

سلام به روی ماه،خدای بی نهایت زیبارو و عزیزدلم و بخشنده و مهربان 

سلام به روی ماه،تمام ملا ئکه ی مقرب درگاه خدای مهربون 

سلام به روی ماه،قرآن کریم بسیار نورانی و هدایتگر و عشق و دوست داشتنی و حال خوب کن

سلام به روی ماه،ماه بسیار زیبا و عشق ذی الحجه

سلام ویژه  و درود خدا و ملا ئکه ی مقربش بر تمام جویندگان راه حقیقت در سراسر جهان 

سلام به روی ماه،تمام مادران و پدران و همسران و فرزندان بسیار باتقوا و پاکدامن و عشق و ایثارگر و شجاع و مهربان و دلسوز تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع و تمام شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران 

سلام به روی ماه،تمام پیامبران الهی بسیار هدایتگر و عشق و دلسوز و مهربان و شجاع و ایثارگر خدای مهربون 

سلام به روی ماه،رسول نور و مهربانی ص

سلام به روی ماه،بانوی بسیار نازنین و دوست داشتنی حضرت زهرای مرضیه س و شوهر بسیار پاک و عزیز و شریف و مهربانش مولا علی ع

سلام به روی ماه،ده دسته گل بسیار پاک و ناب و زیبا و دوست داشتنی و خوشبو و مطهر محمدی ،مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س 

سلام به روی ماه،آخرین دسته گل بسیار پاک و ناب و زیبا و دوست داشتنی و خوشبو و مطهر محمدی ،مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س و خوشبوترین گل نرگس جهان 

سلام به روی ماه،تمام اولاد بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع

سلام به روی ماه،تمام اصحاب بسیار پاک و باوفا و عشق و ناب و دلسوز و مهربان و فداکار و شجاع امام حسین ع

سلام به روی ماه،تمام خاندان بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع

سلام به روی ماه،تمام ارواح بسیار پاک و مطهر تمام شهدا و صالحین و صدیقین و ایثارگران 

سلام به روی ماه ،تمام صالحین و صدیقین و ایثارگران  در قید حیات 

سلام به روی ماه،تمام جانبازان و ایثارگران بسیار شجاع و فداکار 

ماجرای شیعه شدن یک جوان وهابی :

حمید شیرانی جوان  وهابی ، شیعه شده،  جریان ایمان آوردن به مکتب تشیع را اینچنین بیان کرد : 

به منطقه ی کرمان سفری داشتم ، که یک شیعه در محل کارش ، چند روایت به نقل از ،کتاب وهابیت نوشته و در بالای سرش چسبانده است و یکی از این احادیث  به نقل از رسول الله ص بود که فرموده بود : اگر کسی بمیرد و امام زمانش را نشناسد ، به مرگ جاهلیت مرده است  و یکی دیگر حدیث  ثقلین بود، وقتی این ها را خواندم با خودم گفتم که شیعه ها دروغ می گویند، چه کسی می آید ، کتاب وهابیت را ورق بزند و درستی این احادیث را پیگیر شود،شیرانی افزود :بعد از آن مصمم شدم تا ببینم این  احادیث واقعا در کتب اهل سنت و وهابی هم هست یا نه ؟ به سراغ منابع وهابیت و اهل سنت رفتم و دیدم واقعا  چنین احادیثی وجو دارد و دریافتم تنها ، شیعیان هستند که به این احادیث چنگ می زنند تا گمراه نشوند ، بعد از این دائما در شک به سر می بردم و سر نماز با خود می گفتم ، نکند که من اشتباه می کنم که به شکل وهابی نماز می خوانم ، بنابراین به خود جرأت دادم که به سمت کتاب های شیعه بروم و با گروه تبلیغی شیعه شروع به مطالعه کردم ، آن ها ابتدا در باره ی اختلا فات با من صحبت نکردند، بلکه بحث عقل و امامت را با من مطرح کردند، وی تأکید کرد ، کتابهایی که در شیعه شدنم بسیار مؤثر بودند ، کتاب الغدیر علامه امینی  ره و نهج البلاغه ، کتاب دکتر تیجانی و شب های پیشاور بود ، ابتدا کتاب الغدیر را که خواندم ، آن قدر ناراحت شدم که کتاب را محکم به دیوار کوبیدم و تصمیم گرفتم تا نقدی بر آن بنویسم و نام کتاب را دروغگوی بزرگ علامه ی امینی بگذارم ، زیرا در رابطه با بعضی اصحاب پیامبر ص مطالبی  بود که مرا ناراحت می کرد و در نهایت با تصمیم بر اینکه بر کتاب علامه نقدی بنویسم ، پیگیر روایات شدم و متوجه شدم که تمام روایات درست است و همه ی ادله ی آن از کتاب های وهابیت و اهل سنت نقل شده است ، اما همچنان در تردید بودم و یک شب که داشتم ، دعای سی و سوم صحیفه ی سجادیه را که مضمونش این بود که ،خدایا پای مرا به سمت خوبی ها ببر را می خواندم،خوابم برد،صبح روز بعد‌خواب دیدم که در شهر شیعه نشینی هستم و فردی به نام علی مرا بیدار کرد و گفت حمید‌بلند شو و وضو بگیر و نماز بخوان‌، پس از آن که بلند شدم تا وضو بگیرم در خواب دیدم که دو تن از دوستانم در حال مشاجره هستند و پس از آن دیدم که نماز جماعت شیعه برپاست ، می خواستم به شکل وهابی نماز بخوانم که فرد دیگری به من گفت ، دیگر نیازی نیست و مثل شیعیان نماز بخوان ، آنجا ایستادم و مثل شیعیان نماز خواندم ، آنجا در تشویش به سر می بردم و دیدم که یک روحانی شیعه ، به من نگاه کرد‌ و لبخند زد و این لبخند مانند آبی بر روی آتش بود ،  جالب اینجاست که دقیقا آن لحظه با صدای دوستم از خواب بیدار شدم و تمام اتفاقاتی که در خواب برایم افتاده بود ، یک به یک اتفاق افتاد، بعد از این جریان به دنبال کتاب تعبیر خواب رفتم ، اما چون صبح زود بود ، هیچ کتابخانه ای باز نبود ،یک روحانی شیعه را دیدم و به او گفتم که آیا شما تعبیر خواب بلدید؟ و او پیشنهاد کرد که به دارالقرآن بروم و در آنجا جمعی از روحانیون حضور داشتند و وقتی خوابم را برایشان تعریف کردم ، گفتند که خواب شما تعبیر ندارد و مفهومی است و خودت باید بفهمی که به دنبال چه منظوری بوده ای ،  همان لحظه بلند شدم و در کمال تعجب همگان به شهادت مولا علی ع ایمان آوردم و از همان‌جا بود که تازه فهمیدم که رسالت بزرگی بر روی دوش من است ،پس از شیعه شدنم ، وهابی ها با کتک زدن و تهدید کردن، من و خانواده ام را تحت فشار گذاشتند، اما بعد از اینکه ، متوجه شدند که تهدید کارساز نیست ، به من پیشنهاد پول دادند و گفتند که هرچقدر شیعه ها به تو پول دادند ، ما دو برابر آن را به تو می دهیم ، تا از این بازی ها دست برداری و من در پاسخ گفتم که این یک  بازی نیست و این یک حقیقت است ، هرچند خانواده ام مدتی مرا ترک کردند ، اما بسیار نگران من بودند و می ترسیدند که وهابی ها مرا بکشند و در نهایت پدر و مادرم پیشنهاد دادند که مهاجرت کنم ، من شرایط خوبی برای مهاجرت نداشتم ولی حکم پیامبر ص بود، در نهایت از این شهر به آن شهر دنبال انتقالی بودم ، اما یک روز که از قم می گذشتم ، برای زیارت وارد شهر شدم و به حرم حضرت معصومه س رفتم و دیدم ، همه ی مردم از بی بی س ، حاجت می خواهند و همانجا دست به دامن بی بی  س شدم و در کمال حیرت وقتی از حرم بیرون آمدم ، مردی بلوچی با من آشنا شد و وقتی جریان مرا فهمید ، با یک تماس تلفنی ، مشکل انتقالی مرا از بیمارستان حل کرد و من در جوار حضرت معصومه س قرار گرفتم  و نداشتن اسکان و سرپناه ، مشکل اصلی دیگر من بود و به دلیل نداشتن خانه ، نمی توانستم همسرم را از سیستان و بلوچستان به قم بیاورم و باز هم به حرم رفتم و گفتم بی بی قرار بود من تنها از شما یک حاجت بخواهم ، اما بازهم حاجتی دارم  و در حرم دعا کردم و وقتی از حرم بیرون آمدم ،مردی به دلیل لهجه ام ، توجهش به سمت من جلب شد و با اصرار از من پرسید که در قم چه می کنی ؟و بعد از شنیدن ماجرای من ، مرا به یک برنامه ی تلویزیونی دعوت کرد و دقیقا بعد از برنامه ی تلویزیونی بود که مردی با اصرار خواسته بود ،تا مرا ببیند و وقتی مرا دید ،با خواهش از من خواست که ،تا در خانه ی او اسکان پیدا کنم و اینگونه بود که بعد از ایمان آوردنم ،مشکلاتم با عنایت ائمه ع به راحتی حل شد و در حال حاضر  عشق به ولایت و ائمه ع مثل عسل شیرین است  و الان به اهل بیت ع عشقی پیدا کرده ام که به خاطر آن خدا را سپاسگزارم ،خصوصا حضرت زهرا س که اصلا  نه در زندگی من کمرنگ ،که اصلا وجود نداشت ،من از خدا خواستم که مرا به راه راست هدایت بکند و در ابتدا هم می دانستم که شیعه حق است ،اما در آن زمان ،طنابی از تعصب به دور گردن من قرار گرفته بود و به تک تک شیعیان ،به خصوص به جوانان شیعه می گویم که دعاهای شیعیان ،به خصوص دعای کمیل که مضمونی زیبا و عارفانه دارد  ،نعمت بزرگی است که در دست شیعیان است  و وهابی ها هیچ بهره ای از آن نمی برند ،زمانی که من شیعه شدم ،هرچند وهابی ها،اهل سنت  منطقه را ضد من تحریک می کردند ،اما از برادران اهل سنت بلوچستان تشکر می کنم ،زیرا تحت تأثیر بازی آنها قرار نمی گرفتند و همه ی دوستان و همکاران اهل سنت از من حمایت می کردند و این باعث دلگرمی من می شد و دعا می کنم که همه به شهادت ولایت امام زمان عج و امام علی ع شهادت دهند و امیدوارم روزی برسد که بدون وجود فرقه ای ضاله،همه ی انسان‌ها  در راه حقیقت گام بردارند

پی نوشت ۱:خدا جانمان راه حقیقت را برای ما و تمام جویندگان این راه در سراسر جهان روشن بکن و کمکمون بکن تا آخرین نفس در این راه ثابت قدم باشیم و در این راه بسیار زیبا و نورانی ،جان ناقابلمون را فدا کنیم و در این مسیر بسیار زیبا ، دست تمام کسانی که مستعد هستند از ظلمات به نور بیایند را بگیریم و چراغ زندگی آنها شویم و خداجانمان کمکمون کن با توکل بر تو مهربونمون و یاری تو عزیزدلمون ، امام زمانمون رو به طور شایسته بشناسیم تا به مرگ جاهلیت از دنیا نریم و مرگ و زندگیمون را همانند مرگ و زندگی محمد ص و آل محمد ص قرار بده  و یار و سربازی وفادار و توانمند در تمام زمینه ها برای آقامون باشیم و شهادت در رکاب امام زمان عج که شیرین تر از عسل هست رو نصیب ما و تمام آرزومندان در جهان بگردان 

برحمتک یا ارحم الراحمین 

آمین یا رب العالمین 

به برکت صلوات بر محمد ص و آل محمد ص :

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

پی نوشت ۲:

خدا جانم مرا بی نهایت بار در راه خودت بمیران و زنده بگردان ، دلم می خواهد بی نهایت بار طعم شیرین تر از عسل  فنا شدن در راه تو مهربونمون را بچشم 

برحمتک یا ارحم الراحمین 

آمین یا رب العالمین 

به برکت صلوات بر محمد ص و آل محمد ص :

اللهم صلی علی محمد‌ و آل محمد و عجل فرجهم‌

یا لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل

حکایتی از عیدی روز غدیر

سلام به روی ماه، خدای بی نهایت زیبارو و عزیزدلم و بخشنده و مهربان 

سلام به روی ماه،تمام ملائکه ی مقرب درگاه خدای مهربون 

سلام به روی ماه،قرآن کریم بسیار حال خوب کن و دوست داشتنی و عشق و عزیز و نورانی

سلام به روی ماه،عید بسیار عشق و زیبای غدیر

سلام به روی ماه،تمام کسانی که علی گونه فکر می کنند و علی گونه عمل می کنند و علی گونه زندگی می کنند  و علی گونه می میرند

سلام به روی ماه ،امام هادی ع بسیار عزیزدل و مادر بسیار پاکدامن و با تقوای عزیزش و پدر بسیار عشق و مهربانش 

سلام به روی ماه،امام محمد باقر ع بسیار عزیزدل و مادر بسیار پاکدامن و باتقوای عزیزش و پدر بسیار عشق و مهربانش 

سلام به روی ماه ، ماه بسیار عشق و زیبای ذی الحجه

سلام به روی ماه،تمام مادران و پدران و همسران و فرزندان بسیار فداکار و شجاع و عشق و مهربان و دلسوز و پاکدامن و باتقوای تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع و تمام شهدا و صالحین و صدیقین و ایثارگران و جانبازان و آزادگان

سلام به روی ماه،تمام پیامبران الهی بسیار هدایتگر و عشق و دلسوز و مهربان و شجاع و ایثارگر خدای مهربون

سلام به روی ماه،رسول نور و مهربانی ص

سلام به روی ماه،بانوی بسیار نازنین و دوست داشتنی حضرت زهرای مرضیه س و شوهر بسیار پاک و عزیز و شریف و مهربانش مولا علی ع

سلام به روی ماه،ده دسته گل بسیار پاک و ناب و عزیز و دوست داشتنی و خوشبو و مطهر محمدی،مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س

سلام به روی ماه،آخرین دسته گل بسیار پاک و ناب و عزیز و دوست داشتنی و خوشبو و مطهر محمدی،مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س و خوشبوترین گل نرگس جهان

سلام به روی ماه،تمام اولاد بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع

سلام به روی ماه،تمام اصحاب بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف و ناب و باوفا و دلسوز و مهربان و شجاع و ایثارگر خدای مهربون 

سلام به روی ماه،تمام خاندان بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع

سلام به روی ماه،تمام ارواح بسیار پاک و مطهر تمام شهدا و صالحین و صدیقین و ایثارگران 

سلام به روی ماه،تمام صالحین و صدیقین و ایثارگران در قید حیات 

سلام به روی ماه،تمام جانبازان و آزادگان بسیار شجاع و ایثارگر 

حکایتی از عیدی روز غدیر:

یکی از مردان خود خواسته و خدا خواه و راضی به قضای الهی ،مرحوم حاج میرزا جواد آقای ملکی ،را نام می بردند که در عصر مرحوم آیت الله حائری ،از اساتید مهم اخلاق و تربیت اسلامی بود،روزهیجدهم ذی الحجه ،یعنی روز عید غدیر برای تهنیت گفتن به او و دستبوسیش به محضرش می شتافتند و یکسال در عید غدیر ، جمعیت انبوهی برای تبریک گویی به محضرش رفته بودند و فرزند بزرگوارش که در سنین جوانی ،قرار داشت از مهمانان پذیرایی می کرد،فرزندش برای آوردن شربت به اندرون خانه رفت ، ولی بازنگشت ،پس از چند لحظه صدای شیون از زنان درون خانه برخاست ،حاجی به اندرون شتافت و زنان را امر به سکوت کرد ،آنگاه سبب ناله ی آنها را پرسید و معلوم شد ،فرزند جوانش برای شستن ظرف به کنار حوض رفته و بر اثر لیزی پاشوره ،به درون حوض افتاده و پیشانیش شکسته وآنگاه زیر آهنی که برای حفظ بچه های کوچک روی حوض انداخته بودند،مانده و مرده است ،مادر و خواهر و زنان محرم از دیر کردن او نگران شده و چون به دنبالش رفتند او را مرده یافتند و از حوض بیرون آوردند،حاجی از زنان تقاضا می کند تا رفتن مهمانان سکوت را رعایت کنند ،سپس خود به پذیرایی تازه واردین مشغول شده و با چهره ای باز به نوازش مهمانان می پردازد ،ساعت نزدیک ظهر می شود و بعضی از دوستان را از رفتن منع می کند و آنان را به تناول غذای ظهر دعوت می کند،با دوستان خصوصی نماز جماعت به جا می آورد ،غذا می خورد و سپس به آنان می گوید :علت اینکه از شما خواستم بمانید این است که خداوند مهربان ،امروز که روز ولایت،نصب امیرالمؤمنین ع به منصب خلافت از رسول الله ص است ،به من عیدی عنایت فرموده است و عیدی من ،انتقال جوان من به جهان آخرت است و مرا کمک کنید تا به به کفن و دفن او مشغول گردیم،می گویند تا پایان برنامه ،زبانش مشغول تلاوت آیات حق بود و از ایشان کلمه ای که نشانگر نارضایتی او از آن قضیه باشد ،شنیده نشد ،آری این معنی حکومت بر نفس،صبر بر مصیبت،تسلیم در برابر خواسته ی حق و رضا به قضای الهی است 

پی نوشت۱:

فرا رسیدن سالروز  عید امامت بسیار عشق و زیبای مولا علی ع ،بسیار عزیز و عشقمون بر تمام کسانی که در سراسر جهان علی گونه فکر می کنند و علی گونه عمل و رفتار می کنند و علی گونه زندگی می کنند و علی گونه می میرند،بسیار زیاد مبارک باد  ، مولا علی  ع فرمودند :دنیاپرستی را ترک کن ،چرا که حب دنیا ،چشم را کور و گوش را کر و زبان را لال می کند و گردنها را به ذلت می کشاند ،در باقی مانده ی عمرت ،گذشته را جبران کن و نگو فردا وپس فردا ،زیرا کسانی که پیش از شما بودند،به خاطر تکیه بر آرزوها و امروز و فردا کردن هلاک شدند

پی نوشت ۲: فرارسیدن  سالروز میلاد بسیار باسعادت و پربرکت امام هادی ع بسیار عزیز دلمون بر تمام پیروان راه و منش و رفتار آن حضرت در سراسر جهان بسیار زیاد مبارک باد، از امام هادی ع پرسیدند، حلم چیست و ایشان  در پاسخ فرمودند :مالک نفس خود باش و خشم خود را با وجود قدرت و توانایی بر انتقام ، فرو خور ،امام هادی ع فرمودند:به جای حسرت و اندوه برای عدم موفقیت های گذشته ،با گرفتن تصمیم و اراده ی قوی جبران کن 

پی نوشت ۳:فرا رسیدن سالروز  شهادت امام محمد باقر ع با تأخیر بر تمام پیروان راستین آن امام بسیار عزیزدلمون در سراسر جهان بسیار زیاد تسلیت باد ،امام محمد باقر ع فرمودند:هیچکس از گناهان سالم نمی ماند ،مگر اینکه زبانش را نگه دارد 

پی نوشت ۴: خدا جانم ، این روزا عجیب آغوش گرم و امن و زیبا ی تو مهربانم و آغوش مهربان و پدرانه ی امام زمان عج را می خواهم ،دلم می خواهد فقط تو مهربانم باشی و من و آقا ی بسیار عزیزدلم در جایی به دور از آدم‌ها و به دور از هیاهو و شلوغی و دلم یک خلوت سه نفره ی دلچسب می خواهد 

یالطیف

ارحم عبدک الضعیف الذلیل

دو درس مهم از عید قربان

سلام به روی ماه ، خدای بی نهایت زیبارو و بخشنده و مهربان و عزیزدلم 

سلام به روی ماه، تمام ملائکه ی مقرب درگاه خدای مهربون 

سلام به روی ماه،قرآن کریم بسیار دوست داشتنی و حال خوب کن و هدایتگر و نورانی 

سلام به روی ماه،پیامبر بسیار ایثارگر و عشق و خدادوست و تسلیم حق ،حضرت ابراهیم خلیل ع و پسر بسیار فرمانبردار و مطیع حقش، حضرت اسماعیل ع 

سلام به روی ماه ،بانوی بسیار پاکدامن و ایثارگر و صبور و مهربان و شجاع و فرمانبردار و تسلیم حق ، حضرت هاجرس

سلام به روی ماه، تمام کسانی که بت منیت و هوای نفس و خودخواهی را شکستند برای رضای خدا و در هرثانیه در حال جهاد اکبر با هوای نفسانی خود هستند

سلام به روی ماه، حضرت مسلم بن عقیل ع ، یار بسیار باوفا و شجاع و ایثارگر و ناب و پاک امام حسین ع 

سلام به روی ماه، ماه بسیار زیبای ذی الحجه 

سلام به روی ماه،روز بسیارزیبا و معنوی و نورانی  وعشق و باصفای عرفه و عید بسیار عشق و نور و با صفا و زیبای قربان 

سلام به روی ماه، تمام مادران و پدران و همسران و فرزندان بسیار پاکدامن و باتقوا و دلسوز و مهربان و شجاع و ایثارگر و عشق  تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع و تمام شهدا و جانبازان و آزادگان و صالحین و صدیقین و ایثارگران 

سلام به روی ماه، تمام پیامبران الهی بسیار هدایتگر و مهربان و دلسوز و شجاع و فداکار و عشق خدای مهربون 

سلام به روی ماه،رسول نور و مهربانی ص 

سلام به روی ماه،بانوی بسیار دوست داشتنی و نازنین ،بانو حضرت زهرای مرضیه س و شوهر بسیار پاک و عزیز و شریف و مهربانش مولا علی ع

سلام به روی ماه، ده دسته گل بسیار پاک و ناب و زیبا و دوست داشتنی و خوشبو و مطهر محمدی ، مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س 

سلام به روی ماه،آخرین دسته گل بسیار پاک و ناب و زیبا و دوست داشتنی و خوشبو و مطهر محمدی ، مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س

سلام به روی ماه،تمام اولاد بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه،تمام اصحاب بسیار پاک و باوفا و ناب و عشق و دلسوز و مهربان و فداکار امام حسین ع 

سلام به روی ماه،تمام خاندان بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه،تمام ارواح بسیار پاک و مطهر تمام شهدا و صالحین و صدیقین و ایثارگران 

سلام به روی ماه،تمام صالحین و صدیقین و ایثارگران در قید حیات 

سلام به روی ماه،تمام جانبازان و آزادگان بسیار ایثارگر و شجاع 

دو درس مهم از عید قربان :

۱-همه ی کسانی که راه توحید را می پیمایند و خود را پیرو پیامبران خدا می دانند،باید تمرین کنند تا به جایی برسند که نثار کردن جان خویش  و جان عزیزان در راه خدا دشوار نباشد،بر همین اساس ،انسان مسلمان باید دلش برای فداکاری آماده باشد و دستش در انجام فداکاری ها نلرزد و بی شک ،مایه ی اصلی این فداکاری،قدرت روحی مسلمان معتقد در راه خدا و نیت خالصانه ی او است که همین نیت و اراده،او را به خدا نزدیک می کند،آدمی که خود را از پلشتی های اعتقادی و عملی دور نگه می دارد و با سپری از تقوا خود را محافظت می نماید و سپس با تزکیه و خودسازی،هوای نفس  را مطیع عقل و وحی می سازد و اجازه نمی دهد تا وسوسه های شیطانی و خواسته های نفسانی او را مطیع خود سازد،مسیر اصلی تقرب به پروردگار را یافته است و همین فرد در جای دیگری پس از کشتن هوای نفس خویش و پاگذاشتن بر خواسته های مادی ،با اطاعت از عقل و وحی ،به فداکاری خویشتن خویش در راه خدا و جهاد و جانفشانی روی می آورد و از روی اختیار ،با قربانی کردن جان و مال خویش در راه ذات اقدس الهی ،خود را ذبیح الله می سازد

۲-برائت و بیزاری جستن از دشمنان خدا است،حضرت اسماعیل ع و حضرت ابراهیم ع در راه فداکاری خویش ،با وسوسه های فراوانی روبه رو شدند،که شیطان رجیم برآنان القا می کرد و این دو با رمی شیطان و برائت جستن از آن دشمن همیشه خدا و انسان،حرکت کمالی خویش را به انجام رساندند،آن دو هم از بت پرستی و خورشید پرستی و ستاره پرستی و ماه پرستی ،بیزاری خویش را اعلام کردند و هم از شیاطین جن و انس،شیاطین که هنوز بر طبل های تفرقه می کوبند و امت اسلامی را درگیر اختلاف های فرقه ای می سازند و خود از این آب گل آلود ماهی به تور می اندازند و بی تردید این دو درس در همیشه ی تاریخ باهم همراهی دارند،فداکاری در راه خدا و بیزاری جستن از دشمنان خدا و آن ها که با حرکت در خط غیر خدا،بر ارزش های الهی طغیان می کنند،تمرین همواره ی درس های حضرت ابراهیم ع و پیاده کردن آنها در زندگی فردی و اجتماعی ،راه بزرگ عبودیت رحمان و ورود در منطقه ی  توحید خدا است ،چرا که ابراهیم ع برای ما اسوه ی ،قد کانت لکم اسوة حسنة فی ابراهیم و الذین اتبعوا معه، این عید سعید،با معنویت و شور و حال خاصی که در فضای مؤمنانه ایجاد می کند،دل ها را با خدا پیوند می دهد و به آدمی می آموزد که به غیر از خدا نبیند و جز به او توکل نکند و از هیچ چیز جز از خدا نهراسد و تقوای الهی پیشه سازد و بر بندگان خدا محبت ورزد و از دشمنان او برائت جوید و رازگویی و نیاز خواهی با ذات بی نیاز نماید ،قربانی کردن تنها کشتن چهارپایی در مسلخ منی نیست ،بلکه انسان باید در مسلخ عشق،هوای نفسانی خویش را به قربانگاه معشوق ببرد و آنگاه در موعد لازم و هنگام ضروری ،به تیغ جهاد در راه خدا ،شربت شهادت بنوشد و خود را قربانی آرمان های الهی کند،زیرا آنچه مورد تقرب است و به خداوند می رسد،همان اعتقادات و نیات پاک و ارزشمند و رفتارهای صالح و نیکی است که در پرتو جهاد اکبر نفس در رزم درونی و میدان جهاد اصغر در رزم بیرونی ،بروز و ظهور می یابد،آدمی باید در قربانگاه معشوق و موانع محبوب ،خودش تصمیم بگیرد یا با دل کندن از نماندنی ها ،نفس خویش را قربانی کند وبه سوی فطرت الهی خود بازگشت نماید ، که در آن صورت با دل کندن از اسماعیلش ، عید بزرگ برایش حاصل است و باید منتظر امتحانات بزرگ تر باشد که جوایز بزرگ تری هم دارد، یا با دل بستن به نماندنی ها و وابستگی به تعلقات ، نمی تواند از داشته های مادی اش دل بکند و دست و پا بسته در زمین ، از سعادت نهایی باز می ماند ومن در این زمانه ی پرریب و ریا و در عصر زر و زور و تزویر ، همواره به این می اندیشم‌ که اگر هابیل قربانی اش را به قصد تقرب به خدا هدیه می کند و بعد هم خود، ناجوانمردانه به دست برادرش قابیل ، قربانی می شود، اگر بعدها ، فرزندش ابراهیم باید اسماعیل خود را به قربانگاه ببرد و اگر بعدها فرزند او عبدالله ، باید به قربانگاه برود و این هردو پس از اتمام امتحان سرافرازی ، از قربانی شدن رهایی یابند و اگر فرزندان او بعدها به قربانگاه می روند و در راه خدا ذبح می شوند ، ما باید از کدام دلبستگی مان دل بکنیم تا راهی دیار حبیب  بشویم ، مانع محبوب ما چیست که باید از آن بگذریم ؟ و قربانگاه ما کجاست تا بدان سو رهنمون شویم ؟ 

پی نوشت ۱:فرارسیدن عید سعید قربان بر تمام کسانی که ابراهیم وار در سراسر جهان هواهای نفسانی خود را قربانی می کنند و در هر ثانیه در حال جهاد اکبر هستند ، بسیار زیاد مبارک باشه 

پی نوشت ۲:حضرت امام حسین ع می فرمایند :من شکرمی کنم ،خدایی را که اگر امانت به او بدهم ،آن را ضایع نمی کند ،یعنی پروردگارا ،خودم و خانواده ام و دینم و دنیایم و زندگی و آخرتم و همه داراییم را می خواهم به تو بسپارم ،این فراز مهمی است،چرا که به تعبیر امام حسین ع ،خدا در امانت خیانت نمی کند

پی نوشت ۳:در جایی  از دعای عرفه ،مناجات امام حسین ع خیلی اوج می گیرد و آن هم درفرازهای پایانی است که حضرت فرمودند:کور شود آن چشمی که تو را نمی بیند،گویی در اینجا امام حسین ع خیلی به خدا نزدیک می شود،این صحبت طبق فرمایش امام علی ع است که فرمودند:خدایی را که ندیدم ،هیچ گاه او را عبادت نکردم ،که البته منظور از دیدن ،چشم بدن نیست ،بلکه دیدار با چشم دل است ،این نشان از حق الیقین بنده نسبت به خداست ،در جایی دیگر حضرت امیر ع می فرمایند:که خدایا مرگ من را در حالی رقم نزن که تو از من ناراحت باشی،البته که این دعا به طور کامل  برای امام حسین ع تحقق پیدا کرد،چرا که امام حسین ع در اوج جایگاه بندگی ودر راه حقیقت اسلام به شهادت رسیدند

پی نوشت ۴:

یکی از عجیب ترین فرازهای دعای عرفه است :ما در قرآن و روایتمان داریم که خدا گناهانی را می بخشد،که انسان از روی جهل انجام داده است و گناهان عمدی بخشیده نمی شود،روز عرفه پتانسیلی دارد که در آن امام حسین ع در یکی از فرازهای دعای عرفه می فرمایند:من کسی هستم که از روی نادانی گناه کردم ، من کسی هستم که عمدا گناه کردم ،یعنی می دونستم گناه است ولی انجام دادم ،تنها روزی که در روایات ما ،چنین دعایی وارد شده است ،روز عرفه است ،مثلا ما در زیارت ابوحمزه می گوییم که خدایا گناهان ما را  که از روی غفلت به آن دچار شده ایم را ببخش، این وقت مخصوص روز عرفه است ،که خدا کسانی را که عمدا گناه انجام داده اند را می بخشد و دست رد به سینه ی،هیچ بنده ای نمی زند

پی نوشت ۵:فرارسیدن شهادت بسیار جانسوز و مظلومانه ی  حضرت مسلم بن عقیل ع بر تمام پیروان و ادامه دهندگان راه آن بزرگوار در سراسر جهان بسیار زیاد تسلیت باد 

پی نوشت ۶:در این روز بسیار عزیز برای تمام مردم جهان دعای عاقبت بخیری  و آمرزش از تمام گناهان عمدی و غیر عمدی  را بکنید 

یا لطیف

 ارحم عبدک الضعیف الذلیل 

درس مهم از حضرت جواد الائمه ع و شهادت امام جواد ع تسلیت باد و گرامیداشت روز ازدواج

سلام به روی ماه،خدای بی نهایت بخشنده و مهربان و زیبارو و عزیزدلم 

سلام به روی ماه،تمام ملائکه ی مقرب درگاه خدای مهربون

سلام به روی ماه،قرآن کریم بسیار دوست داشتنی و حال خوب کن و نورانی و عشق و عزیز و هدایتگر

سلام به روی ماه ،امام بسیار بخشنده و جهادگر امام جوادع و مادر بسیار گل و عزیز و شریف و پاکدامنش بانو سمانه ع و پدر بسیار عشق و دوست داشتنی و رئوفش امام رضا ع

سلام به روی ماه ، ماه بسیار زیبا و عشق ذی الحجه 

سلام به روی ماه،تمام پیروان راستین امام جواد ع که در خط مقدم مبارزه با هوای نفس و کفر و نفاق و ریا و دورویی هستند

سلام به روی ماه،تمام زوج‌هایی که در سراسر جهان علی گونه و فاطمه گونه زندگی می کنند

سلام به روی ماه،تمام مادران و پدران و همسران و فرزندان بسیار باتقوا و پاکدامن و عشق و دوست داشتنی و دلسوز و مهربان و فداکار و شجاع  تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع و تمام شهدا و جانبازان و آزادگان و صالحین و صدیقین و ایثارگران

سلام به روی ماه،تمام پیامبران الهی بسیار عشق و دلسوز و مهربان و فداکار و هدایتگر و شجاع خدای مهربون 

سلام به روی ماه،رسول نور و مهربانی ص

سلام به روی ماه،بانوی بسیار نازنین و دوست داشتنی بانو حضرت زهرای مرضیه س و شوهر بسیار پاک و عزیز و شریف و مهربانش مولا علی ع

سلام به روی ماه،ده دسته گل بسیار پاک و ناب و زیبا و دوست داشتنی و مطهر و معطر محمدی ،مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س 

سلام به روی ماه،آخرین دسته گل بسیار پاک و ناب و زیبا و دوست داشتنی و مطهر و معطر محمدی،مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س و خوشبوترین گل نرگس جهان 

سلام به روی ماه،تمام اولاد بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع 

سلام به روی ماه،تمام اصحاب بسیار پاک و باوفا و عشق و ناب و فداکار و دلسوز و مهربان و ایثارگر و شجاع  امام حسین ع

سلام به روی ماه،تمام خاندان بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع

سلام به روی ماه،تمام ارواح بسیار پاک و مطهر تمام شهدا و صالحین و صدیقین و ایثارگران

سلام به روی ماه،تمام صالحین و صدیقین و ایثارگران در قید حیات

سلام به روی ماه،تمام جانبازان و آزادگان بسیار ایثارگر و شجاع 

درس مهم از حضرت جواد الائمه ع :

امام جواد ع مانند دیگر ائمه ی معصومین ع برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است ،زندگی کوتاه این بنده ی شایسته ی خدا به جهاد با کفر و طغیان گذشت،در نوجوانی به رهبری ، امت اسلام منصوب شد و در سال‌های کوتاه،جهادی فشرده با دشمن خدا کرد،به طوری که در بیست و پنج سالگی یعنی هنوز در جوانی،وجودش برای دشمنان خدا،غیر قابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند،همانطور که ائمه ی ع بزرگوار ما با جهاد خودشان ،هرکدام برگی بر تاریخ پرافتخار اسلام افزودند،این امام بزرگوار هم گوشه ی مهمی از جهاد همه جانبه ی اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی به ما آموخت،آن درس بزرگ این است که ،در هنگامی که در مقابل قدرت های منافق و ریاکار قرار می گیریم ،باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله با این قدرت ها برانگیزیم،اگر دشمن ،صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد ،کار با او  آسان تر است ،اما وقتی دشمن مانند مأمون عباسی چهره ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود می آراید،شناختن او برای مردم مشکل است ،در دوران ما و در همه ی دوران های تاریخ ،قدرتمندان همیشه سعی کرده اند ، وقتی از مقابله ی رویارویی با مردم عاجز شدند،دست به حیله و ریاکاری و نفاق بزنند،امام رضا ع و امام جواد ع ،همت براین گماشتند که این ماسک تزویر و ریا را از چهره ی مأمون کنار بزنند که موفق شدند،امام جواد ع ، اولین کسی بود که به طور علنی بحث آزاد را بنیان گذاری کرد و در محضر مأمون عباسی با علما و داعیه داران و مدعیان و موجهان درباره ی دقیق ترین مسائل حرف زد و استدلال کرد و برتری خود را و حقانیت سخن خود را اثبات کرد،بحث آزاد، میراث اسلامی ما است ،بحث آزاد در زمان ائمه ی ع هدی رایج بوده است و در زمان امام جواد ع ،به وسیله ی آن امام بزرگوار با آن شکل نظیف انجام گرفته است 

پی نوشت ۱:فرارسیدن سالروز شهادت امام جوادع بر تمام پیروان راستین آن امام بزرگوار در سراسر جهان و تمام کسانی که در سراسرجهان شجاعانه در هر ثانیه و تا آخرین نفس با نفسشون مبارزه می کنند و دائما با نفاق و ریا و دورویی  و کفر مبارزه می کنند بسیار زیاد تسلیت باد و فرارسیدن سالروز ازدواج آسمانی  مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س  و روز ازدواج بر تمام زوج هایی که در سراسر جهان زندگی علی گونه و فاطمه گونه دارند بسیار زیاد تهنیت باد 

پی نوشت ۲:رسول خدا ص ، صبح اولین روز عروسی وارد حجله شد، از حضرت علی ع  پرسید: همسرت را چگونه یافتی ؟ و حضرت علی ع در جواب گفت : بهترین کمک است برای اطاعت از خدا ، حضرت زهراس در آخرین ساعت های وداع به امیرالمؤمنین ع گفت : پسرعمو،در طول عمر هرگز به تو دروغ نگفته ام  و خیانت نکردم و هیچگاه با تو مخالفت ننموده ام ، حضرت علی ع در پاسخ گفت :آری، ای دختر پیامبر!مرتبه ی خداشناسی و نیکوکاری و تقوا و خدا ترسی تو بالاتر از آن است که با من مخالفت کرده باشی ،مفارقت از تو بسیار بر من سخت است،حضرت علی ع ،در آغاز زندگی زناشویی  خود ،حضرت زهراس را به عنوان بهترین همسری که با کمک او می توان  خدای مهربون رو اطاعت کرد ، معرفی نمود و هدف از ازدواج را ،کمک گرفتن از همسر برای اطاعت از خدا ذکر کردند و همسرش حضرت زهراس را به عنوان بهترین مصداق برای توفیق در این امر مهم دانستند،در آخرین ساعت‌های وداع فاطمه س،نیز مقام عرفان و نیکوکاری و تقوا و خوف از خدای آن حضرت را ستود و نظر گذشته اش را تأیید کرد،معلوم شد حضرت زهراس در طول مدت ازدواج نه تنها مزاحم شوهرش در اطاعت از خدا و انجام دادن مسئولیت سنگین ولایت نبوده،بلکه در تمام ابعاد مؤید و معاون او بوده است 

پی نوشت ۳:حضرت  علی ع و حضرت زهرا س ،هیچگاه از همکاری با یکدیگر غافل نگشتند،بلکه گاه و بی گاه،سنگینی کار را از دوش طرف دیگر بر می داشتند،روزی رسول خدا ص به خانه ی پر نور آنان وارد شد و دید که عروس و داماد هر دو با هم سرگرم آسیاب کردن هستند، پرسیدند: کدام تان خسته تر هستید ؟حضرت امیر ع فرمودند:فاطمه س از من خسته تر است و رسول خدا ص به جای دختر نازنینش نشست و علی ع را در آسیاب کردن یاری رساند،همکاری های علی ع در کارهای خانه  و مهر و محبت و ایثار ایشان نسبت به همسرش آشکار هست و روزی رسول خدا ص وارد خانه ی فاطمه س شد و دید که علی ع و حضرت زهراس با هم عدس پاک می کنند ،پیامبر ص ،علی ع را تشویق کرد و فرمود :مردی که به زنش در کارهای خانه کمک می کند ، خداوند به تعداد موهای بدن او،ثواب یک‌سال  عبادت که شبهایش به نماز و روزهایش  به روزه گذشته ، را برایش مقرر می کند و خدایش همانند ثواب صابران ، حضرت داوود ع و حضرت یعقوب ع و حضرت عیسی ع به او می بخشد

پی نوشت ۴:خدا جانمان  به ما و تمام جهان کمک کن با توکل برتو مهربونمون و یاری تو عزیزدلمون و تلاش مضاعف خودمون ، اول از همه خودمان را اصلاح کنیم و به تأسی از امام جواد ع تا آخرین نفس شجاعانه با هوای نفس و کفر و ریا و دورویی و نفاق مبارزه کنیم و خداجانمان به تمام زوجهای جهان کمک کن با توکل بر تو مهربونمون و یاری تو عزیزدلمون و تلاش مضاعف خودشون زندگی علی گونه و فاطمه گونه داشته باشند

به برکت صلوات بر محمد ص و آل محمد ص:

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

برحمتک یا ارحم الراحمین 

آمین یا رب العالمین 

یا لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل 

حسینی راستین باشیم

سلام به روی ماه ،خدای بی نهایت زیبارو و عزیزدلم و بخشنده و مهربان

سلام به روی ماه،تمام ملائکه ی مقرب درگاه خدای مهربون

سلام به روی ماه،قرآن کریم بسیار هدایتگر و نورانی و حال خوب کن و دوست داشتنی 

سلام به روی ماه و سلام و درود خدای مهربون و ملائکه اش بر تمام انسانی هایی که در سراسر جهان حسینی فکر می کنند و حسینی حرف می زنند و حسینی عمل می کنند

سلام به روی ماه،ماه بسیار زیبای ذی القعده

سلام به روی ماه،مادران و پدران و همسران و فرزندان بسیار باتقوا و پاکدامن و دلسوز و مهربان و شجاع و ایثارگر تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع و تمام شهدا و جانبازان و آزادگان و صالحین و صدیقین و ایثارگران

سلام به روی ماه،تمام پیامبران الهی بسیار هدایتگر و عشق و دلسوز و مهربان و فداکار خدای مهربون

سلام به روی ماه،رسول نور و مهربانی ص

سلام به روی ماه،بانوی بسیار نازنین و دوست داشتنی بانو حضرت زهرای مرضیه س و شوهر بسیار پاک و مهربان و عزیز و شریف و فداکارش مولا علی ع

سلام به روی ماه، ده دسته گل بسیار ناب و پاک و زیبا و دوست داشتنی و مطهر و معطر محمدی ،مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س

سلام به روی ماه،آخرین دسته گل بسیار ناب و پاک و زیبا و دوست داشتنی و مطهر و معطر محمدی،مولا علی ع و بانو حضرت زهرای مرضیه س و خوشبوترین گل نرگس جهان

سلام به روی ماه،تمام اولاد بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام معصومین ع و تمام پیامبران الهی 

سلام به روی ماه،تمام اصحاب بسیار پاک و ناب و باوفا و شجاع و دلسوز و مهربان و عشق و فداکار امام حسین ع 

سلام به روی ماه،تمام خاندان بسیار پاک و مطهر و عزیز و شریف تمام معصومین ع و تمام پیامبران الهی 

سلام به روی ماه،تمام ارواح بسیار پاک و مطهر تمام شهدا و صالحین و صدیقین و ایثارگران 

سلام به روی ماه،تمام صالحین و صدیقین و ایثارگران در قید حیات

سلام به روی ماه،تمام جانبازان و آزادگان بسیار شجاع و ایثارگر 

حسینی راستین باشیم:

حاج آقا قرائتی تعریف می کنند: پدرم در سال چهل از دنیا رفت ومن شش ماه بعد از وفاتش به دنیا آمدم ،در شش سالگی که کمی خواندن و نوشتن آموختم ،تازه فهمیدم آن شعری که پدرم وصیت کرده بود تا بر سنگ قبرش بنویسند،مفهومش چیست :(در بزم غم حسین،مرا یاد کنید)،بعدها و در جوانی همیشه کنجکاو بودم که آیا پدرم حقیقتا حسینی بوده؟روزی در سن حدودا بیست سالگی در کوچه راه می رفتم که مردی حدودا پنجاه ساله که نامش حسین بود و فهمیده بود من پسر حاج عباسعلی هستم ،ناگهان مرا در آغوش گرفت و سر بر شانه ام گذاشت و گریست و گریست !!!،وقتی آرام شد،راز گریستن خودش را برای من اینگونه تعریف کرد:در جوانی ،چند روز مانده بود به ازدواجم ،گرچه آهی در بساط نداشتم ولی دلم را به دریا زدم و با نامزد و مادر زنم به مغازه  زرگری پدرت رفتیم و یواشکی به پدرت ندا دادم که پولم کم است،لطفا سرویسی ارزان و کم وزن به نامزدم نشان بده،طوری که مادرزن و همسرم متوجه نشوند ،از قضا نامزدم سرویس زیبا و بسیار گرانی انتخاب کرد،من که همینطور هاج و واج مانده بودم که چکار بکنم ،ناگهان پدرت گفت :حسین آقا ،قربان اسمت ،با احتساب این سرویس طلایی که نامزدت برداشت ،الباقی بدهی من به شما از بابت اجرت بنایی که در خانه امان کردی ،صد تومان است و سپس (به پول آن زمان ) صد تومان هم از دخل درآورد و به من داد،من همینطور هاج و واج پدرت را نگاه می کردم و در دلم به خودم می گفتم، کدوم بدهی ؟ کدوم بنایی؟من طلبی از حاجی ندارم !!بالاخره پدرت ،پول طلا را نگرفت که هیچ،بلکه صد تومان خرج عروسی ام را هم داد و مرا آبرومندانه راهی کرد ،گذشت و گذشت تا اینکه بعد از مدتها شنیدم ،حاجی عباسعلی در سن چهل و یک سالگی پس از آمدن از سفر کربلا ،ازدنیا رفته ،آمدم خانه و خیلی گریه کردم و برای اولین باربه زنم راز خرید طلای عروسیمان را گفتم،وقتی همسرم شنید که حاجی طلاها را در موقع ازدواجمان مجانی به او داده ،زد زیر گریه و آنقدر ناله کرد که از حال رفت ،وقتی زنم آرام شد از او پرسیدم که تو چرا اینقدر گریه می کنی و همسرم با هق هق اینگونه جواب داد:آن روز بعد از خرید طلا،چون چادر مادرم وصله دار بود ،حاجی فهمید که ما هم فقیریم،شاگردش را به دنبال ما فرستاد تا خانه ی ما را یاد گرفت و چون شب شد، دیدیم حاجی به در خانه ی ما آمده و در می زند، من و مادرم رفتیم و در را باز کردیم و حاجی بی آنکه به ما نگاه کند که مبادا ما خجالت بکشیم ،پولی در پاکت به مادرم داد و گفت : خرج جهاز دخترتان است ،حواله ی آقا امام حسین ع است ،لطفا به دامادتان نگویید که من داده ام ،تا همسرم این ماجرا را تعریف کرد ، باز هردو به گریه و زاری افتادیم که خدایا این مرد چه رفتار زیبایی با ما کرده،به گونه ای که آن روز ،پول طلا و خرج عروسی مرا طوری داد که زنم نفهمید و خرج جهاز زنم را طوری داد که من نفهمیدم !!!وقتی این ماجرا را در سن بیست سالگی از زبان حسین آقای کهنه داماد شنیدم ،فهمیدم که پدرم همانگونه که در عزای امام حسین ع بر سر می زده ،دست نوازش بر سر یتیمان می کشیده ،همانگونه که در عزای امام حسین ع بر سینه می زده ،مرهمی به سینه ی دردمندان هم بوده و همانگونه که برای عاشورا ،سفره ی نذری می انداخته ،هرگز دستش به مال مردم آلوده نبوده و یک حسینی راستین بوده است 

پی نوشت ۱:اللهم ارزقنا توفیق خدمة الحسین علیه السلام فی الدنیا و الاخرة

به برکت صلوات بر محمد ص و آل محمد ص:

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

برحمتک یا ارحم الراحمین 

آمین یا رب العالمین 

پی نوشت ۲: امام حسین ع فرمودند : شیعه ی ما کسی است که دلش از هرگونه نیرنگ و خیانت و مکری پاک است ، امام حسین ع فرمودند:بزرگوار کسی است که گفتارش با عملش یکی باشد

پی نوشت ۳:به قول دکتر شریعتی بسیار عزیز و گرانقدر : آنها که رفتند کاری حسینی کردند و آنها که ماندند باید کاری زینبی کنند ،استاد حاج شیخ علیرضا حدائق می گویند : ارزش زیارت در این است که روح ما زائر باشد، اگر در خانه ی خود هستید و به امام حسین ع سلام می کنید و به امام زمان عج سلام می کنید ،سعی کنید ، زندگیتان حسینی و مهدوی باشد ،هنر یک زیارت معنوی در این است که به وسیله ی آن ،روح ما به اهل بیت ع تقرب پیدا کند ،نقش تربیتی ، زیارتنامه های ائمه ع نیز همین است که ما را به اهل بیت ع نزدیک کند 

یا لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل