معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

فراز هایی از توبه نامه شهید ۱۳ساله کرجی ، شهید محمودی و قسمتی از دعای زیبای صحیفه سجادیه

سلام به روی ماه خدای بسیار مهربان و عزیز دلم 

سلام به روی ماه امام حسین ع و یاران باوفایش 

سلام به روی ماه خاندان پاک و مطهر امام حسین ع 

فراز هایی از توبه نامه شهید ۱۳ساله کرجی ، شهید محمودی  :

بار خدایا از کارهایی که کرده ام به تو پناه می برم ، از جمله :

از این که حسد کردم 

از این که تظاهر به مطلبی کردم که اصلا ، نمی دانستم 

از این که زیبایی قلمم را به رخ کسی کشیدم 

از این که در غذا خوردن به یاد فقیران نبودم 

از این که مرگ را فراموش کردم 

از این که در راهت سستی وتنبلی کردم 

از این که عفت زبانم را به لغات بیهوده آلودم 

از این که در سطح پایین ترین افراد جامعه زندگی نکرده ام 

از این که منتظر بودم تا دیگران به من سلام کنند 

از این که شب ،برای نماز شب بیدار نشدم

قسمتی از دعای  زیبای صحیفه سجادیه :

پروردگارا ! من نزد تو از سرکشی بیزاری می جویم ، و به تو پناه می برم از اینکه (در گناه ) اصرار نمایم ، وبرای آنچه در آن کوتاهی نمودم (گناهانی که بجا آوردم ) از تو آمرزش می خواهم ، وبر  آنچه ( طاعتی که ) از انجام آن ناتوانم از تو یاری می طلبم 

پی نوشت :

امام صادق ع حدیثی از جدشان  رسول خدا ص روایت می کنند که در بخشی از آن رسول خدا ص  می فرمایند :

بنده تصمیم می گیرد که عمل نیکی را انجام دهد ، اگر بعد از آن تصمیم انجام نداد ، خدا به خاطر نیت نیکش ثواب یک حسنه را برایش می نویسد ، ولی اگر براساس نیتش عمل کرد ، ثواب ده حسنه را برای او قرار می دهد ، اما اگر همین بنده تصمیم بگیرد که گناهی را مرتکب شود ، چنان چه آن را انجام ندهد ، هیچ چیز در نامه عملش نوشته نمی شود ، واگر مرتکب شد ، هفت ساعت به او مهلت داده می شود ، فرشته مأموری که کارهای نیک را ثبت می کند ، به فرشته مأمور کارهای زشت می گوید : عجله نکن ، شاید پس از گناه،  کار نیکی انجام دهد که آن را از بین ببرد ، چرا که خداوند می فرماید : به راستی اعمال نیک ، اعمال بد را از بین می برد 

یا  لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل 





نظرات 1 + ارسال نظر
یه بنده خدا سه‌شنبه 19 اسفند 1399 ساعت 20:18 http://bande14.blogfa.com

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
این پست شما را همانند مطالب زیبای قبلی تان به دقت مطالعه کردم و حسی آمیخته از تعجب، شعف، تحیر و حسرت در قلب کوچکم ایجاد شد که چگونه باید زیست که در این سن پائین پرده هایی عظیم از مقابل دیدگان انسان کنار رود حال آنکه این مقامات به شب زنده داران پنجاه شصت ساله هم اعطا نمی شود . اینها مصداق بارز سوره قدرند که ره صد ساله را یک شبه میشود رفت و جدا شد از این خاک و حسار تن و همنیشن و مسجود ملائک کشت و رسد بدان جا که به جز خدا نبیند. ان شاءالله قلبمان آرام نگیرد تا شهادت را در آغوش گیرد
شهر دلتان باران که گرفت این کویر را نیز دعا کنید.
سلام علیکم

سلام بر شما
دقیقا همینطور هست ، این عزیزان ره صدساله رو یک شبه پیمودند و به جایی رسیدند که به غیر از خدای مهربون چیز دیگری ندیدند وهرکاری رو فقط برای رضایت و خشنودی خدای مهربون انجام می دادند
واین عزیزان بزرگ مردان کوچک هستند و در تقوا و ایمان از همه ی کسانی که سنشان از این عزیزان بیشتر است جلو زده اند و به فرموده ی قرآن کریم در دسته ی سابقون قرار گرفته اند
از خدای مهربون و دلسوزمون می خوام قلب شما و قلب من و قلب همه در راه رضای خود مهربونش بتپه و سرانجام در راه رضای خود مهربونش این قلب ها از کار بایسته به برکت صلوات بر محمد ص وآل محمد ص :
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد