معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

حکمت عبادت

سلام به روی ماه خدای عزیز دلم 

سلام به روی ماه امام حسین ع و یاران باوفایش 

سلام به روی ماه خاندان پاک ومطهر امام حسین ع 

روزی جوانی نزد حضرت موسی ع آمد و گفت : ای موسی ع به خدا از عبادت من چه سودی می رسد ؟ که چنین امر و اصرار بر عبادتش دارد ؟ 

حضرت موسی ع گفت : یاد دارم در نوجوانی از گوسفندان شعیب نبی  ع چوپانی می کردم ، روزی بز ضعیفی بالای صخره ای رفت ، که  خطرناک بود و ممکن بود در پایین آمدن از آن صخره اتفاقی برای  او بیفتد ، با هزار مصیبت و سختی خود را به آن  صخره رساندم و بز را در آغوش گرفتم ، در گوشش گفتم : ای بز ، خدا داند که این همه دویدن من دنبال تو ، و صدا کردنت برای برگشتن به سوی من ، به خاطر سکه ای  نقره نیست که از فروش تو در جیب من می رود ، میدانی موسی از سکه ای نقره که بهای نگهداری و فروش تو است ، بی نیاز است ، دویدن من به دنبال تو و صدا کردنت به خاطر ، خطر گرگی است که تو نمی بینی و نمی شناسی واو هرلحظه اگر دور از من باشی به دنبال شکار توست ، ای جوان بدان که به خدا از عبادت من و تو  ، سود و زیانی نمی رسد ، بلکه با عباد ت می خواهد از او دور نشویم تا در دام شیطان نیفتیم 

یا لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل 

نظرات 2 + ارسال نظر
معلم جمعه 28 آذر 1399 ساعت 14:31 http://www.shirinbeyan.mihanblog.com

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ؛ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ أَفْضَلُ‏ النَّاسِ‏ مَنْ‏ عَشِقَ الْعِبَادَةَ فَعَانَقَهَا وَ أَحَبَّهَا بِقَلْبِهِ وَ بَاشَرَهَا بِجَسَدِهِ وَ تَفَرَّغَ لَهَا فَهُوَ لَا یُبَالِی عَلَى مَا أَصْبَحَ مِنَ الدُّنْیَا عَلَى عُسْرٍ أَمْ عَلَى یُسْرٍ الکافی (ط - الإسلامیة) ؛ج۲؛ ص۸۳

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :
برترین مردم کسى است که عاشق عبادت باشد؛ پس، دست در گردن آن(عبادت) آویزد و از صمیم دل دوستش بدارد و با پیکر خود با آن در آمیزد و خویشتن را وقف آن گرداند؛ پس چنین شخصى را باکى نباشد که دنیایش به سختى گذرد یا به آسانى.

یه دنیا ممنونم بخاطر این حدیث نابی که از رسول اکرم ص گذاشتید
اجرتون با خدای مهربانی ها و رسول ص نور و مهربانی ها

moradesvand57 پنج‌شنبه 27 آذر 1399 ساعت 19:04 http://دیار بختیاری

سلام شب شما بخیر و شادی . منون بابت این پست زیبا و آموزنده در پناه خداوند مهربان از همه شیاطین دور باشیم همه

سلام بر شما
شب شما هم بخیر و شادی و سرشار از نور خدای مهربون و عاقبتتون ختم بخیر ان شالله
به این دعای بسیار خوبتون یه الهی امین بلند میگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد