معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

خدای مهربون در رنج برای ما خیر و موهبت قرار داده است

سلام به روی ماه خدای عزیزدلم

سلام بر روی ماه ابا عبدالله  حسین س ویاران باوفایش 

سلام بر روی ماه خاندان پاک و مطهر امام حسین ع

آهنگری با وجود رنجهای متعدد ،و  ‌بیماری اش عمیقا به خدا عشق می ورزید ، روزی یکی از دوستانش که به خدا اعتقادی نداشت ،  از او پرسید : تو چگونه می توانی خدایی را که رنج و بیماری را نصیبت می کند ، دوست  داشته باشی ؟

آهنگر سربه  زیر آورد ‌وگفت : وقتی که می خواهم وسیله آهنی بسازم ، یک تکه آهن را در کوره قرار می دهم ، سپس آنرا  روی سندان می گذارم ، و می گویم تا به شکل دلخواه دربیاید ، اگر به صورت دلخواهم درآمد ، می دانم که وسیله مفیدی خواهد بود ، اگر نه آنرا  کنار می گذارم ، همین موضوع باعث شده است که همیشه به درگاه  خدا دعاکنم ، که خدایا ، مرا در کوره های رنج قرار بده ، اما کنار نگذار وبه قول کارل یونگ ، رنج نباید تورا غمگین کند ، این همان جایی هست که اغلب مردم اشتباه می کنند ، رنج قرار است تو را هوشیارتر بکند ، به اینکه زندگیت نیاز به تغییر دارد ، چون انسان‌ها زمانی هوشیارتر می شوند که زخمی شوند ، رنج نباید بیچارگی را بیشتر کند ، رنجت را تحمل کن ، رنجت را درک کن ، این فرصتی است برای بیداری ، وقتی آگاه شوی ، بیچارگی ات تمام می شود 

وخیر در چیزی است که اتفاق می افتد ، باید تسلیم بود ، گاهی برای شما حادثه ای رخ می دهد و شما را غمگین می کند ،اما پس از مدتی متوجه می شوید در دل این بحران ، برکاتی نهفته است که خداوند دریک بسته بندی تلخ به شما هدیه می دهد و اطمینان داشته باشید ، ساقی هرچه ریزد از لطف اوست 

یا لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل 

نظرات 6 + ارسال نظر
moradesvand57 چهارشنبه 2 مهر 1399 ساعت 22:04 http://دیار بختیاری

سلام شبتون بخیر تازه وبلاگتونو دیدم به نظرم جالب اومد دیار بختیاری منتظر تشریف فرمائی شماست

سلام عاقبتتون بخیر
چشم حتما سر می زنم‌

یاس چهارشنبه 2 مهر 1399 ساعت 15:25

سلام عزیزم.
چقدر خوب بود این مطلبت...
چقدر خوبه که اینجوری فکر کنیم راجع به مشکلاتمون.
چقدر خوبه که اینجایی و پستای خوب میزلری برامون.

سلام عزیز دلم
قربونت برم
چقدر خوبتر که تو هستی ، واز وجودمهربونت اینجا می تونیم بهرمند بشیم ، وهم از پستای دلنشینت
خدا خودت و عزیزانت رو در پناه خودش خیلی حفظ کنه
الهی امین‌
و شکرگزار وجود مهربونت هستم

یوسف چهارشنبه 2 مهر 1399 ساعت 13:14 http://1-2-3khaterat.blogfa.com/

سلام مریم بانو از تهران وبلاگم را اتفاقی در دوست از قدیم خودم هفت اقلیم دیدم یا شاید اشتباه کرده باشم
به هر حال در یکی از این وبلاگ ها تو را دیدم راجع به تعبیر آهنگر حقیقتاً وقتی فکر می کنم این جمله خیلی قشنگی در ادامه نتیجه گیری کرده بود در کوره های زیادی مرا قرار بده اما مرا دور نکن کنار نگذار میدانی مریم بانو انسانها در مسیر زندگی خودشان آن چیزی که برای‌شان مهم هست اینکه مفید بمانند

خیلی خوب گفتیا که آدم ها وقتی زخمی شوند هوشیارتر می‌شوند تعبیرش بسیار زیبا بود رنج باید سبب تلاش بیشتر شود اینکه ناامیدی را یک سم معرفی کردی خیلی خوب هست تعبیر شما درباره خیر خیلی خوب بود

خوب اما درباره خودم آقا یوسف اینکه من قبلا روحانی بودم بعد مسیرم رسید به یک راه حل دیگری
زندگی نامه خودم مینویسم از آن سالهای کودکی تا احساس های نوجوانی و الان هم که دوران خاطرات حوزه علمیه م را نوشتم نام و روزهایی را دارم به کتابت تبدیل می کنم که عنقریب ب چهار تکبیر زدم بر هرچی که بود

نمی‌دانم خوشت می آید یا نه خاطرات من هم عاشقانه است خاطرات من هم هم بی باکانه است هم واقع گرایانه هم تراژدیک هم رمانتیک البته درچارچوب ادب قلمی
من دوست دارم دوستان قدیمم را در لباس بهتر پیدا کنم روزی وبلاگم هر مطلب ۵۰ تا ۱۰۰ تا خواننده داشت اما فضای مجازی چون بادی بی رحم همه را از وبلاگ و نویسندگی دور کرد
مردم به کپی گرایی عادت کردند ...اما احساس می‌کنم هر کسی که در وبلاگ امروزهاست ، نعوذبالله مثل لشکر امام حسینی هست که تصمیم گرفت در کربلا بماند ، اکثریت این دسته حقیقتاً نویسندگی و نوشتن در فضای آرامش و بی حد را دوست دارم امیدوارم تو مریم بانو مهمان دائمی رقص قلم من باشی

سلام برشما
سپاس از حرف های خوبتون و لطفتون
عاقبت بخیر دو عالم باشید

معلم دوشنبه 31 شهریور 1399 ساعت 21:33 http://www.shirinbeyan.mihanblog.com

میگویندبرای کلبه کوچک همسایه‌ات
چراغی آرزو کن
قطعأ حوالی خانه تونیز
روشن خواهد شد
من خورشید را
برای خانه دلتان آرزو میکنم
تا هم گرم باشد
وهم سرشار از روشنایی
شبتون گرم از نگاه خدا


نگاه مهربون خدا همراه همیشگی زندگیتون باشه
وهمیشه پشتتون به نگاه مهربون خدا گرم باشه
الهی امین

مرضیه دوشنبه 31 شهریور 1399 ساعت 20:57 http://because-ramshm.blogfa.com/

سلام مریم جون
چقدر تعبیر اون آهنگر قشنگ بود...
الهی شکر
زنده و تندست باشید و نگاه خدا بدرقه راهتون

سلام مرضیه جون
الهی که همیشه سلامت و شاد و عاقبت بخیر باشی زیر سایه خدای مهربانی ها وهمیشه پشتت به نگاه خدای مهربون گرم باشه
الهی امین

معلم دوشنبه 31 شهریور 1399 ساعت 16:07 http://www.shirinbeyan.mihanblog.com

وقتی ناراحتی،
میگن خدا اون بالا هست...
وقتی نا امیدی،
میگن امیدت به خدا باشه
وقتی مسافری،
میگن خدا پشت و پناهت
وقتی مظلوم واقع باشی،
میگن خدا جای حق نشسته
وقتی گرفتاری،
میگن خدا همه چیو درست میکنه
وقتی هدفی تو دلت داری،
میگن از تو حرکت از خدا برکت
پس وقتی خدا حواسش
به همه و همه چی هست..
دیگه غصه چرا؟؟


خیلی زیبا بود ممنونم ازتون خیلی زیاد
خدا یارو یاور و پشتیبانتون در تک تک مراحل زندگیتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد