معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

شهادت بانوی صبر و شجاعت و استقامت تسلیت باد

هنوز هیچ آشنا با عاشورایی ، قدرت نیافته بزرگی شخصیت اورا درک کند ، زینب س با تمام روح لطیفش ، اوج هر سختی را چشیده ، اما زیبا و پر منطق در کوفه سخن می راند ، چنان که قلب ها را بیدار می کند ، و کم است مسلمانی در شامات  است که اسلامش را مدیون روشنگری او نباشد.

آری ، زینبی که آن روی سکه عفت فاطمی است ، پرده نشین خانه وحی است ، پرورده غیرت هاست .همان خاتونی است که زنان کوفه صف اندر صف در انتظار دیدار اویند 

تا در درس تفسیرش بیاموزند که چنین بی مانند تفسیر قرآن بر سر نیزه خوانده شد ه را فریاد می کند ،چنان که به قدرت قرآن ، جان های بی وجدان اهل شهر نفاق را زنده کرد و حیات حسینی به رگ هامان تزریق کرد

آری ، به خدا که تاریخ در محضر زینب س از پا در آمده و خودرا با دست با کفایتش داده تا تاریخ و شریعت محمدی ، همه و همه را از نو بسازد

با نوی عزیز دلم شهادتت بر عالم بشریت تسلیت باد 

ومهم ترین و زیباترین درسی که می توان از این بانوی بزرگوار گرفت این است که ،در شرط ضمن عقد ایشان نکته ای جالب وجود دارد .حضرت زینب س خطاب به همسرشان، عبدالله گفتند ، شرط من این است که از حسینم ع جدا نشوم . این نهایت محبت است که یک مسلمان از امامش جدا نشود .

همین خواهری که عاشق برادرش است ، وقتی خداوند شهادت را برای او رقم می زند ، بین محبت او و خواست خدا ،خواست خدا را انتخاب می کند .وقتی پیکر مقدس سید الشهدا ع بر روی  زمین افتاد ،حضرت زینب س دست زیر بدن می گذارد و می گوید خدایا این قلیل و قربانی را از من قبول کن .ابنجا جلوه های بندگی نمایان می شود .حضرت زینب س ثابت کردند که خدا را دوست دارند و هرچیز دیگر را به واسطه خدا دوست دارند . اگر دیگر علایقشان مقابل دوستی خدا قرار گرفتند ، آنها را کنار می گذراند .

نظرات 2 + ارسال نظر
پریسا نخعی سه‌شنبه 20 اسفند 1398 ساعت 22:23 http://theholyquran-web98.blogfa.com/

سلام مریم عزیز

ای زینب(س)
تو کوه صبر باشی و من نگاهم به بی صبرانی باشد که ادعای اسوه بودن دارند ؟!
تو فرمانبردار امام خویش باشی و من غافل از امام حاضر و حیّ خود باشم ؟
یاری ام کن!

وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد

سلام عزیزم
الهی عاقبت بخیر باشی به حق زینب کبر ی س

مامان نرگس سه‌شنبه 20 اسفند 1398 ساعت 21:00 http://Boghzepenhaneman.blogfa.com

کاش بتونیم حضرت زینب رو به عنوان الگو قرار بدیم.

ان شالله که می توانیم خواستن توانستن است مامان نرگس عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد