معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

دعای هفتم صحیفه ی سجادیه

سلام به روی ماه خدای عزیز دلم 

این دعای بسیار زیبا از امام سجاد ع 

(دعای او به هنگامی که برای وی مهمی دست می داد ،یا رنجی فرود می آمد ، و به وقت غم و اندوه )(دعای هفتم صحیفه سجادیه )

بسم الله الرحمن الرحیم 

ای کسی که گره هر سختی به دست تو گشوده شود ، و ای که تندی سختی ها  به عنایتت می شکند ، ای که راه بیرون شدن از تنگی و رفتن به سوی آسایش از تو خواسته شود ، 

دشواری‌ها به لطف تو آسان گردد ، وسایل زندگی و اسباب حیات به رحمت تو فراهم اید ، و قضا به قدرتت جریان گیرد ، و همه چیز به اراده ی تو روان شود ، تنها به خواست تو بی آنکه فرمان دهی همه چیز فرمان برد ، وهر چیز محض اراده ات بی آنکه نهی کنی از کار بایستد ، در تمام دشواری‌ها تورا می خوانند ، ودر بلیات و گرفتاری ها به تو پناه جویند ، غیر از بلایی که تو دفع کنی ،  بلایی برطرف نگردد ، وگرهی نگشاید مگر  آنکه تو بگشایی ، الهی بلایی برمن فرود آمده که سختی و ثقل آن مرا در هم شکسته است ، و گرفتاریها یی بر من حمله ور شده که تحملش برای من دشوار است ،وان را تو از باب قدرتت برمن وارد کرده ای ، و به اقتدار خود متوجه من نموده ای ، اله من ، چیزی را که تو آورده ای   کسی نبرد ، و آنچه تو فرستاده ای دیگر باز نگرداند ، 

و بسته ی تو را کسی نگشاید و چیزی را که تو بگشایی دیگری نبندد ، و آنچه را تو دشوار نموده ای کسی آسان نکند ،وان را که تو ذلیل کرده ای یاوری نباشد ، پس برمحمد و آلش ص درود فرست ،وبه رحمتت  بارالها در آسایش را به رویم باز کن ، و به قدرتت صولت سلطان غم رادر میدان حیات من بشکن ، ومرا در موردی که از آن شکوه دارم به عنایت و احسانت کامیاب کن ، وبه درخواست من شیرینی اجابت بچشان واز سوی خودت رحمت و گشایشی دلخواه نصیبم بفرما ، و برایم نجاتی و خلاصی سریع از گرفتاری ها مقرر کن ، ومرا به خاطر چیرگی غم از رعایت واجبات و به کار بستن مستحبات خود باز مدار ،چرا که من به سبب آنچه به سرم آمده بی تاب و بی توان شده ،وقلبم از تحمل آنچه در زندگیم رخ نموده لبریز از اندوه گشته ،

و تو  به رفع گرفتاریهایم و دفع آنچه در آن در افتاده ام توانایی ،پس قدرتت را درباره ی من به کار بر گرچه از جانب تو مستحق آن نیستیم 

برحمتک یا الرحمن الراحمین 

امین یا رب العالمین 

ای صاحب عرش عظیم 

خدا جونم تما م جهان را به حق محمد و ال محمد ص از شر ویروس های روحی و اخلاقی و جسمی رها کن 

خداجونم به حق محمد  و ال محمد ص به همه ی جهان رحم کن و به همه ی مریضهای قلبی و تنفسی و ریوی و سیستم ایمنی پایین و  سالخوردگان و زنان  باردار و شیرده و بیماران دیابتی و فشار خونی و به تمام پزشکان و پرستارانی که  جانفشانی می کنند و عزیزانی که مجبورند در این شرایط به سر کاربرند  ،    بیشتر از پیش رحم کن 

خدای مهربون کمکمون کن ملت  با فرهنگ تر بشوند  و رحم و انصاف و مروت بینشون بیشتر بشه و خود خواهی رو کنار بگذارند و مسافرت نروند و رفت و آمدهای غیر ضرو ری نکنند ، از خریدهای غیر ضروری خودداری کنند   از مهمونی و دید و بازدید  بپرهیزند ،  و نکات ایمنی و بهداشتی و تغذیه ای و  استراحت و ورزش کردن رو رعایت کنند و از احتکار ماسک و مواد ضدعفونی و الکل بپرهیزند ،ودولت مدیریتش رو درست کنه و تدبیرش رو بالا ببر ه الهی امین 

خدایا وجدان های خفته ی دولت و ملت را بالا ببر الهی امین 

خدا جونم کاش بعضی از مشاغل  که مجبورند در این شرایط بروند بیرون بهشون رحم کن کاش پشتوانه مالی داشتند و در خانه می مانند 

خدایا به پرستاران و پزشکان سفید پوش و جانفشانان عمر با عزت و تن سالم و روانی شاد عطا بفرما  و بهشون توان و انرژی و قدرت  مضاعف  عطا کن الهی امین و اجری مضاعف عطا کن الهی امین 

به همه ی این سفید پوشان مظلوم که در راه خود مهربونت جان دادند  ،علو درجات و محشور شدن با سید الشهدا و یاران پاک و مطهرش رو عطا بفرما الهی امین 

ای مهربانترین مهربانان 

امین یا رب العالمین 

خدا جونم بی نهایت بار شکرت  برای وجود مهربونت و تمام نعمت هات و آنچه به ما داده ای و ما از آن غافلیم 

یا لطیف 

ارحم عبدک الضعیف الذلیل 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد