معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

معبود زیبا ی جهان

معبود من قلبم به عشق تو زنده است

بیان مسائل خودسازی از زبان مولا علی ع در نامه ی ۳۱ نهج البلاغه

سلام به روی ماه، خدای بی نهایت زیبارو و عزیزدلم و بخشنده و مهربان

سلام به روی ماه،تمام ملائکه ی مقرب درگاه خدای مهربون

سلام به روی ماه،ماه بسیار شاد و زیبا و عزیز و معنوی و عشق و پر از خیر و برکت رجب

سلام به روی ماه،قرآن کریم بسیار حال خوب کن و عشق و عزیز و هدایتگر و نورانی 

سلام به روی ماه،تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع بسیار هدایتگر و عشق و عزیز و صبور و دلسوز و مهربان و‌ شجاع و ایثارگر‌ و تمام اولاد و خاندان بسیار پاک و عزیز و شریفشان

سلام به روی ماه،تمام مادران و پدران و همسران و فرزندان بسیار پاکدامن و باتقوا و شجاع و ایثارگر و دلسوز و صبور و مهربان تمام پیامبران الهی و تمام معصومین ع و تمام شهدا و جانبازان و آزادگان و صدیقین و صالحین و ایثارگران

سلام به روی ماه،تمام اصحاب بسیار پاک و باوفا و عشق و ناب و درجه یک و شجاع و ایثارگر و دلسوز و مهربان و صبور امام حسین ع

سلام به روی ماه،تمام ارواح بسیار پاک و عزیز تمام شهدا و صالحین و صدیقین و ایثارگران

سلام به روی ماه،تمام صالحین‌ و صدیقین و ایثارگران در قید حیات

سلام به روی ماه،تمام جانبازان و آزادگان بسیار شجاع و ایثارگر

بیان مسائل خودسازی از زبان مولا علی ع در نامه ی ۳۱ نهج البلاغه :

حضرت علی ع در نامه ی ۳۱ نهج البلاغه ، مراحل خودسازی را برای فرزند بسیار عزیز و دلبندش ، امام حسن ع شرح می دهد:

پسرم، همانا تو را به ترس از خدا، سفارش می کنم که پیوسته در فرمان او باشی و دلت را با یاد خدا زنده کنی و به ریسمان او چنگ بزنی و چه مسئله ای مطمئن تر از رابطه ی تو با خداست ، اگر سررشته ی آن را در دست بگیری،زنده نگه داشتن دل با اندرز نیکو‌ ، از بین بردن هوای نفس با بی اعتنایی به حرام ، نیرومند کردن جان با یقین ،روشنایی بخشیدن به جان با نور حکمت،آرام کردن دل با یاد مرگ و ترساندن آن با یادآوری دگرگونی روزگار و زشتی های گردش شب و روز از جمله اندرزهای حضرت به فرزندش است ،در دیار و آثار ویران رفتگان،گردش کن و بیندیش که آنها چه کرده اند، از کجا کوچ کرده و در کجا فرود آمدند و از جمع دوستان جدا شده و به دیار غربت سفر کردند، گویا،زمانی نمی گذرد که تو هم یکی از آنانی،پس جایگاه آینده را آباد کن و آخرت را به دنیا نفروش و آنچه نمی دانی نگو و آنچه بر تو لازم نیست بر زبان نیاور و در جاده ای که از گمراهی آن می ترسی،قدم نگذار، زیرا خودداری به هنگام سرگردانی و گمراهی،بهتر از سقوط در تباهی هاست،در ارتباط با خودت و دیگران ،خودت را میزان قرار بده،یعنی آنچه را برای خودمان می خواهیم،برای دیگران نیز بخواهیم،به نیکی ها امر کن و خود نیکوکار باش و با دست و زبان،بدی ها را انکار کن و بکوش تا از بدکاران دور باشی و در راه خدا آنگونه که شایسته است تلاش کن و هرگز سرزنش ملامتگران تو را از تلاش در راه خدا باز ندارد،آن حضرت از فرزند خود می خواهند تا به خاطر حق،در مشکلات و سختی ها شنا کند و شناخت خود را در دین،به کمال برساند و خود را برای استقامت در برابر مشکلات عادت بدهد که شکیبایی در راه حق عادتی پسندیده است و در تمام کارها خود را به خدا واگذارد که به پناهگاه، مطمئن و نیرومندی رسیده است،وصیت مرا به درستی دریاب و به سادگی از آن نگذر،چون بهترین سخن آن است که سودمند باشد و بدان علمی که سودمند نباشد ، فایده ای نخواهد داشت،امر به معروف کن تا خود اهل معروف باشی ،یعنی تأثیر گذاری اجتماعی داشته باش و در اینجا انسان، نه تنها خود را می سازد ، بلکه انگیزه ای برای ساختن دیگران هم دارد،پسرم، هنگامی که دیدم سالیانی از من گذشت و توانایی رو به کاستی رفت،به نوشتن وصیت بر تو شتاب کردم و ارزش های اخلاقی را برای تو برشمردم،پیش از آنکه اجل فرا برسد و رازهای درونم را به تو منتقل نکرده باشم ،آن حضرت دل نوجوان را به زمین کاشته نشده ای تشبیه کرد که آماده ی پذیرش هر بذری است و فرمود:پس در تربیت تو شتاب کردم،پیش از آنکه دل تو سخت شود و عقل تو به چیز دیگری مشغول گردد،تا به استقبال از کارهایی بروی که صاحبان تجربه ، زحمت آزمون آن را کشیده اند و تو را از تلاش و یافتن بی نیاز ساخته اند و آنچه از تجربیات آنها نصیب ما شد، به تو هم رسیده و برخی از تجربیاتی که بر ما پنهان مانده بود‌، برای شما روشن گردد،پسرم، درست است که من به اندازه ی پیشینیان عمر نکرده ام ، اما در کردار آنها نظر افکنده ام و در اخبارشان اندیشیدم و در آثارشان سیر کردم تا آنجا که گویا یکی از آنان شده ام ،بلکه با مطالعه ی تاریخ آنها ، گویا از اول تا پایان عمرشان با آنان بوده ام،در آغاز تربیت ، تصمیم گرفتم تا کتاب خدای بزرگ و توانا را همراه با تفسیر آیات به تو بیاموزم و شریعت اسلام و احکام آن از حلال و حرام را به تو آموزش بدهم و به چیز دیگری نپردازم،از آن‌ ترسیدم که مبادا رأی و هوایی که مردم را دچار اختلاف کرد و کار را بر آنان شبهه ناک ساخت ، به تو نیز هجوم آورد و اگر چه آگاه کردن تو را نسبت به این امور خوش نداشتم ، اما آگاه شدن و استوار ماندنت را ،ترجیح دادم تا تسلیم هلاکت های اجتماعی نشوی و امیدوارم خداوند ،تو را در راه رستگاری،پیروز گرداند و به راه راست هدایت بکند،پسرم بدان ،آنچه بیشتر دوست دارم از وصیت من به کار بگیری ، ترس از خدا و انجام واجبات و پیمودن راهی است که پدرانت و صالحان خاندانت پیموده اند، می باشد

پی نوشت ا: فرا رسیدن ولادت بسیار باسعادت‌ و پر از خیر و برکت امام جواد ع بسیار زیاد بر عاشقان و شیفتگان حقیقی آن حضرت و تمام پیروان راستین و صدیقش در سراسر جهان بسیار زیاد مبارکباد،امام جواد ع فرمودند:در زندگی صبر را تکیه گاه خود و فقر و تنگدستی را همنشین خود قرار بده و با هواهای نفسانی مخالفت کن و بدان که هیچگاه از دیدگاه خداوند،پنهان و مخفی نخواهد ماند، پس مواظب باش که در چه حالتی خواهی بود

پی نوشت ۲:پیشاپیش فرارسیدن روز میلاد بسیار خجسته و باسعادت مولا علی ع و روز پدر و روز مرد بر تمام عاشقان و شیفتگان حقیقی آن حضرت و تمام پیروان راستین و صدیق آن حضرت در سراسر جهان و بر تمام مردان و پدران در قید حیات و آسمانی که تفکر و رفتار علی گونه دارند و داشتند و بر تمام کسانی که مردانه با هوای نفس مبارزه می کنند تا رضای خدا رو به دست بیاورند،  بسیار زیاد مبارک باشه 

برای سلامتی تمام پدران در قید حیات و آرامش و شادی روح تمام پدران آسمانی یک صلوات از ته قلب و محمدی پسند بفرستید:

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

پی نوشت ۳:

به شدت دلم زندگی کردن در کنار حرم بسیار عشق مولا علی ع و جان دادن در کنار حرم مولا علی ع رو می خواد،مولا جانم از خدای مهربون بخواه ،تا با توکل بر او و همت مضاعف خودم ، شرایط جوری پیش برود که تا یک مدت در کنار حرم بسیار عشقت زندگی کنم و لذتش را ببرم و  پس از مدتی ،همان جا، جان به جان آفرین تسلیم کنم،مولا جانم کاش روحم به مانند پرنده ای پر میزد تا برسد به حرم بسیار عشقت

به برکت صلوات بر محمد ص و آل محمد ص:

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

یا لطیف

ارحم عبدک الضعیف الذلیل

نظرات 6 + ارسال نظر
آویزوووووووون جمعه 26 اسفند 1401 ساعت 14:44 http://avizooon92.blogfa.com/

مریم جان خوب و عزیز
الهی که هر چه زودتر سلامتی ات رو بدست بیاری
امیدوارم عملی که در پیش داری به خوبی و همراه با سلامتی کامل باشه برات
خدا همه رفتگان رو ببخشه و بیامرزه
خوبانی که رفتند و الان در برزخ باید به حال ما دعاکنند که راه رو خطا نریم و ما هم با ایمان به خدا و رسول از دنیا بریم.
عاقبت به خیری آرزوی من برای تو دوست عزیز و همیشه مهربونه
امید که به زودی صحت و سلامتی ات رو شاهد باشیم

قربون محبتت گلم ،الهی که همیشه زیر سایه ی خداوند و معصومین ع سالم و شاد و در آرامش و عاقبت بخیری باشی و یه دنیا سپاس از لطفت و دعای بسیار خیر و زیبای عاقبت بخیریت و انرژی بسیار مثبتی که دادی،درسته عزیزدلم، خوبان رفتند و باید دعایی برای عاقبت بخیری ما بکنند و با دعاهاشون در برزخ دست ما رو هم بگیرند
و به فرموده ی دکتر شریعتی بسیار بزرگوار آنان که در راه حق زندگی کردند و رفتند ، کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند
و الهی که همیشه سراسر زندگیت پر باشه از انرژی های مثبت الهی و همیشه خدای مهربون یار و یاور و پشتیبانت باشه در تک تک مراحل زندگی و همیشه لبخند و نگاه مهربان خدای مهربون کل زندگیت رو در بربگیرد الهی آمین
و نزد خداوند همیشه با عزت و سربلند و روسفید و عاقبت بخیر باشی و دعاهای خیر صالحان و بندگان خوب خدا و معصومین ع و پیامبران الهی پشت سر خودت و عزیزانت و تمام مردم جهان باشه و روح همه ی خوبان عالم و همه ی رفتگان جهان ،غرق در نهایت نور و آرامش و شادی و رحمت و مغفرت الهی باشه الهی آمین
و الهی که همه ی ما طبق دستورات خداوند و معصومین ع زندگی کنیم تا مرگ با عزت داشته باشیم الهی آمین
به برکت صلوات بر محمدص و آل محمدص :
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

آویزوووووووون سه‌شنبه 23 اسفند 1401 ساعت 21:55 http://avizooon92.blogfa.com/

سلام مریم جان
حالتون چطوره؟
نگرانتون شدم
الهی که هر جا هستی خودت و خانواده ات سالم و سلامت باشید
و پیشاپیش سال جدید مبارک
الهی که حالت به بهترین احوال تغییر کنه

سلام به روی ماهت آویزوووون بسیار عزیز و دوست داشتنی
قربونت برم عزیزدلم،الهی که همیشه شما و عزیزانتون و تمام مردم جهان زیر سایه ی خدای مهربون و تمام معصومین ع سلامت و شاد باشید و یه دنیا سپاس از لطف و مهربانیت،از لحاظ جسمی با داروها حالت‌هام کنترل شده تا ان شالله اردیبهشت ماه برم برای عمل فتق معده ام
یه دنیا شرمنده ی روی ماهت شدم که نگرانت کردم ،منو ببخش نازنینم ،ولی گلم انگار زبانم به دهانم دوخته شده و توان حرف زدن ندارم تا کی خدا داند‌و با فوت استاد دیانی بسیار بزرگوار، در سن چهل ویک سالگی که مجری برنامه ی بسیار پربار سوره بود که در ایام محرم و رمضان و فاطمیه از شبکه ی چهار پخش می شد ،باعث شد که این سکوت من اوجش بیشتر بشه،دلنوشته هایش را در زمانی که درگیر سرطان بود خواندم و در سکوت و بی صدا اشک ریختم،وقتی آدم های مفید و پربار از دنیا می روند،دلم عجیب می گیرد،علی الخصوص که ماه مبارک رمضان نزدیک است و نمی دانم اصلا برنامه ی سوره با حضور مجری جدید،امسال پخش می شود یا نه ،ولی جای خالیش در برنامه بسیار زیاد حس خواهد شد
صلواتی برای شادی و آرامش روح این استاد بزرگوار و تمام رفتگان خفته در خاک جهان :
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سال نو هم پیشاپیش خیلی زیاد مبارک شما عزیزم و خانواده ی محترمتون باشه،الهی که در سال جدید، خداوند آنچه را که ازنظر خود مهربونش شایسته و بهترین هست رو به شما و عزیزانتون و تمام مردم جهان عطا بکنه و حال جسم و قلب و روح شما عزیزم و خانواده ی محترمتون و تمام مردم جهان رو به احسن الاحوال تبدیل بکنه ،الهی آمین
به برکت صلوات بر محمدص و آل محمدص:
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
ویه دنیا سپاس از دعاهای بسیارخیر و زیبایت و انرژی مثبتی که دادی والهی‌که بی نهایت برابرش به سمت خودت و عزیزانت برگرده، الهی آمین
به برکت صلوات بر محمدص و آل محمدص:
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
و الهی که امسال با اصلاح و خودسازی و دوری از گناهان ،زمینه ی ظهور آقامون رو فراهم بکنیم ودست دیگران رو هم در راه اصلاح و خودسازی بگیریم تا همگی با هم به سعادت و عاقبت بخیری برسیم والهی که همیشه دعاهای خیر امام زمان عج پشت سر خودت و عزیزانت و تمام مردم جهان باشه الهی آمین
به برکت صلوات بر محمد ص و آل محمد ص:
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

مرضیه یکشنبه 30 بهمن 1401 ساعت 11:58 http://because-ramshm.blogfa.com

سلام مریم جانم
بانو احوالاتتون چطوره؟ انشالله سلامتی برقرار شده؟ عزیزم نگران و دعاگوتون هستیم

سلام قربونت برم
من شرمنده ی روی ماه و گلت هستم که نگرانت کردم ،قربون لطف و مهربونیت برم من ،الهی که خداوند به حق روح پاک و عزیز رسول نور و مهربانی ص به وسعت دل مهربونت از گنجینه های رحمتش بهت ببخشه ،الهی آمین
به برکت صلوات بر محمدص و آل محمدص:
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
به علت خفگی که در اثر پریدن آب دهان در گلوم در هنگام خواب برام به وجود میاد و هم به علت سرفه های بسیار اذیت کننده و خلط دار که در شب ها و به خصوص هنگام خواب دارم ،دکتر بهم وقت آندوسکوپی داده گلم
حالا ان شالله بعد از آندوسکوپی ،دکتر برام دارو تجویز بکنه و باعث بشه حالت‌هام ،برطرف بشه وخواب شبم خوب بشه، میام و هم پست میزارم و هم بهت سر می زنم گلم و وقت آندوسکوپیم،افتاده برای دوشنبه ی هفته ی آینده به امید خدای مهربون ، نگران نباش گل قشنگم ،خوب میشم و به زودی میام
علت کمرنگ شدنم ،این هست که به دلایلی که گفتم ،خواب شبم درست و کافی نیست و به همین علت،در طول روز کسل هستم و کارهام به کندی و سختی انجام میشه و وقت اومدنم به اینجا کمتر شده و از طرفی هم انگار توان حرف زدن ازم گرفته شده
بازم شرمنده ی روی ماهت هستم گلم که نگرانت کردم
و یه دنیا ممنونم ازت که به یادم و دعاگوم بودی ،الهی که خدا ی مهربون به حق روح پاک رسول الله ص عاقبتت رو ختم بخیر و بهشتی بکنه ،الهی آمین
به برکت صلوات بر محمد ص و آل محمد ص:
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
بوس به روی ماهت

حمیده پنج‌شنبه 27 بهمن 1401 ساعت 21:38 http://Www.tast-good.blogfa.com

سلام مریم جان
احوالت چطوره دوست خوبم. من مدتی هست درگیر خواهر بودم و شرمنده نتونستم بهت سر بزنم

سلام به روی ماهت حمیده ی بسیار عزیز و نازنین
خداوند بهت توان و انرژی مضاعف بده ،بابت پرستاری از خواهر گلت و الهی که خدا از شما راضی باشد که رضایت خدای مهربون بزرگ ترین خوشبختی و موفقیت در عالم است،الهی آمین
حسابی دعاگوی خواهر گلت و پدر عزیزت هستم و الهی که خدای مهربون به زودی زود،بر تن هردو عزیزت لباس سبز و زیبای عافیت رو بپوشاند و همینطور بر تن تمام بیماران جهان الهی آمین
به برکت صلوات بر محمد ص و آل محمد ص:
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
خواهش می کنم گلم ، اینجوری نگو، دشمنت شرمنده باشه،من اصلا از هیچکس توقع کامنت ندارم و همین که حال خودت خوب باشه و حال عزیزانت رو به بهبود باشه ،برای من کافیست و هروقت که تشریف بیاری ،قدمت روی جفت تخم چشم‌هایم ،منم یه مدتی هست که روبه راه نیستم و انشالله هروقت که اوضاعم درست شد،دوباره بهت سر می زنم گلم
و ازت خیلی التماس دعا دارم گلم

سحر دوشنبه 24 بهمن 1401 ساعت 22:54 http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

سلام مریم جان
اومدم بپرسم احوالتون
دیدم ج به مرضیه جان دادین
انشالله زود زود خوب بشین
و سلامت و سرحال باشین

سلام به روی ماهت سحر عزیزم
قربونت برم و خیلی ممنونم از محبتت و لطفت و خیلی ازت التماس دعا دارم
خیلی مراقب خودت و دوقلوهای نازنین و دلبر باش و الهی که همیشه زیر سایه ی خدای مهربون و معصومین ع شاد و سلامت و آرام و در عاقبت بخیری و خوشبختی و موفقیت باشید و نزد خداوند در دنیا و آخرت سربلند و سعادتمند و با عزت باشید الهی آمین
به برکت صلوات بر محمدص و آل محمد ص :
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم‌

مرضیه چهارشنبه 19 بهمن 1401 ساعت 22:43 http://because-ramshm.blogfa.com

سلام مریم جان
اعیاد گذشته اتون مبارک و البته که اعیاد پیشرو انشالله بخوشی و شادی
بانوجان حالتون چطوره؟ خوب و خوشید؟
یکهو دیدم انگار کمرنگ شدید... گفتم بیام اینجا و احوالپرسی کنم
امیدوارم سلامت و دلخوش باشید در کنار عزیزای دلتون

سلام به روی ماهت گلم
راستش نمی دونم چم شده گلم ، انگار لال شدم و توان حرف زدن ندارم ، برای همین کمتر میام
مرضیه جونم به علت پریدن آب دهان شب ها در گلوم ،احساس خفگی دارم و خواب درستی ندارم و روزها کسل هستم و سرعت انجام کارهای روزمره ام کند شده و وقتم برای اومدن به اینجا کمتر شده ،عزیزدلم یه دنیا ممنون از احوالپرسیت ،تمام اعیاد ماه زیبای رجب بر تو گلم و عزیزانت حسابی مبارک باشه
الهی که به حق ماه نورانی رجب ،همیشه تو نازنینم و تمام عزیزانت زیر سایه ی خدای مهربون و ائمه ی معصومین ع سالم و شاد و آرام و عاقبت بخیر و موفق و خوشبخت باشید الهی آمین
به برکت صلوات بر محمد ص و آل محمد ص :
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
خیلی زیاد دوست دارم و حسابی مراقب جسم و روحت و خوبی‌هات باش
یه دنیا ممنونم بابت دعای بسیار خیر و زیبایت و الهی که بی نهایت برابرش به خودت و عزیزانت برگرده،الهی آمین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد